Ooit vind je de job van je leven … en voor Stephanie Matto blijkt dat het verkopen van haar scheten in kleine bokaaltjes te zijn. De realityster en influencer begon vorige maand met haar lucratieve bijverdienste en dat bleek meteen een gigantisch succes. Ondertussen verdiende ze al meer dan 100.000 dollar (bijna 90.000 euro).
Stephanie Matto is een self-made woman. De 31-jarige Amerikaanse raakte enkel jaren geleden bekend via het programma 90 Day Fiancé op de zender TLC. Daarin worden koppels gevolgd die een K-1 visum hebben aangevraagd in de Verenigde Staten. Zo’n visum is bedoeld voor de niet-Amerikaanse verloofden van mensen met de Amerikaanse nationaliteit en is 90 dagen geldig. De koppels hebben daardoor dus minder dan drie maanden de tijd om te trouwen. Voor Stephanie en haar Australische verloofde Erika Owens leidde dat vooral tot heel veel ruzie en drama, maar ook tot het begin van een succesvolle carrière als influencer.
Sinds haar tv-optreden is Stephanie Matto actief op YouTube, schreef ze boeken en richtte ze haar eigen OnlyFansachtig platform Unfiltrd op. Het is via dat laatste platform dat ze iets meer dan een maand geleden begon met het verkopen van haar scheten in kleine bokaaltjes. Naar eigen zeggen deed ze dat door de grote vraag van haar volgers.
1.000 per bokaaltje
Het oorspronkelijke idee was om het product aan een heel beperkte oplage te verkopen. Voor één bokaaltje vroeg Stephanie wel 1.000 dollar (bijna 900 euro), al was er aanvankelijk een korting van -50 procent. Zelf vindt ze die prijs overigens heel redelijk, omdat er enorm veel werk kruipt in het maken van haar uniek product. Kopers krijgen dan ook een mooi bokaaltje met daarin een rozenblaadje en bijgevoegd een persoonlijk handgeschreven briefje.
Meteen werd duidelijk dat Stephanie Matto een onontgonnen nichemarkt had gevonden, want na één week had ze al 50.000 dollar (bijna 45.000 euro) verdiend met het verkopen van haar scheten. Dat liet ze weten op haar succesvol TikTokaccount samen met een video, waarin ze kort toont wat voor voedsel ze eet om aan de grote vraag te kunnen voldoen. Die laatste video heeft ondertussen al bijna 7 miljoen views.
175 bokaaltjes met scheten
Enkele weken later ging de New Yorkse in een YouTubevideo verder in op haar opmerkelijke business. Daar onthulde ze dat de totale opbrengst van de verkoop van haar scheten ondertussen al op 100.000 dollar (bijna 90.000 euro) stond. In totaal gaat het om 175 bokaaltjes.
“Veel mensen vragen mij waarom iemand mijn scheten zou willen kopen. Eerst en vooral denk ik dat dat komt omdat ik een heel mooie persoonlijkheid heb. Veel mensen vragen zich af hoe mijn scheten ruiken omdat ik zo boeiend ben”, klinkt het.
Stephanie Matto heeft op het einde van haar video ook enkele tips voor wie zelf zijn, haar of hun scheten wil verkopen. Eerst en vooral zijn er wat voedseltips. Zwarte bonen, Coca-Cola, koolsoep, spruiten en proteïnemuffins zouden voor de flatulentie zorgen, koffie helpt haar verder om de dag door te komen.
@stepankamatto Don’t hate the player! Hate the game! ##90dayfiance ##90daysinglelife ##ASOSChaoticToCalm ##VansCheckerboardDay
♬ She Share Story (for Vlog) – 山口夕依