Jools Lebron, de bedenker van “Very demure, very mindful”, heeft problemen met handelsmerk opgelost

De virale TikTok-trend van het moment is nog steeds “Very demure, very mindful”. Iedereen gebruikt deze uitspraak in video’s waarin ze tonen hoe ze dit gebruiken in hun dagelijkse leven. De trend komt van Jools Lebron, die het voor het eerst gebruikte in een video op 2 augustus. Ze wilde recent een handelsmerk nemen op de uitspraak, maar iemand bleek haar voor te zijn geweest. Maar nu laat Jools weten dat de zaak geregeld is.

Bijna dagelijks ontstaat er wel een nieuwe virale trend op TikTok. De nieuwste daarbij is degene waarbij mensen uitleggen hoe ze iets op een “Very demure, very mindful” manier doen. Er bestaan al duizenden video’s van deze trend, maar de eerste kwam van Jools Lebron. Haar leven veranderde door de trend, maar recent botste ze op een muur.

“Very demure, very mindful”

De allereerste video waarin de uitspraak vermeld werd, was die van Jools Lebron. Zij legde in haar video’s uit hoe ze de dingen in haar leven op een classy manier doet. Ze is zo “very mindful” wanneer ze op reis was en zorgt ervoor dat ze er “very demure” uitziet wanneer ze haar nagels laat doen. De eerste video waarin ze haar “very demure, very mindful” levensstijl deelt was er eentje waarin ze uitlegt dat ze altijd “very demure” voor de dag komt op haar werk. Demure kan je vertalen naar “ingetogen” en “zedig”, maar Jools omschrijft het zelf als een mindset. “In het verleden was ik gek en out of control, maar dan vond ik wat demurity“.

Aanvankelijk was het enkel Jools die op deze manier haar levensstijl deelde, maar ondertussen zijn ook veel anderen dat beginnen doen. Zo leggen mensen met de hashtag #demure onder andere uit hoe ze na werk maar een “klein stukje” taart eten, hun make-up doen of hun planten water geven. Ook heel wat grote merken, zoals EasyjetSteve MaddenWarner Bros. en Netflix. Met die laatste werkte Jools ondertussen al samen voor een eigen categorie. Maar iemand probeerde een stokje te steken voor toekomstige samenwerkingen voor Jools.

Handelsmerk

Jools probeerde afgelopen weekend een handelsmerk aan te vragen voor “Very demure, very mindful“. Daardoor zou enkel zij geld kunnen verdienen met de uitspraak, bijvoorbeeld door merchandise te verkopen. Maar bij de aanvraag merkte ze dat iemand haar al voor was geweest. In een emotionele video, die ze ondertussen verwijderde, vertelde Jools dat ze nu het gevoel had dat alles voor niets was. “Ik heb hier zoveel tijd en moeite in gestoken en nu heb ik het gevoel dat ik het fout heb gedaan en niet hard genoeg geprobeerd heb. Ik wilde dit doen voor mijn familie en het geld gebruiken voor mijn transitie en nu denk ik dat ik die kans mislopen heb. I fucked up en iemand anders heeft het nu. Ik weet zelfs niet wat ik beter had kunnen doen want ik heb hier geen ervaring mee.”

Al snel werd duidelijk dat het handelsmerk werd aangevraagd door een man genaamd Jefferson Bates, die in het verleden ook al probeerde om handelsmerken aan te vragen voor virale trends. Maar voorlopig werden zijn verzoeken steeds afgewezen aangezien hij niet de originele bedenker was.

Opgelost

In een nieuwe video laat Jools nu weten dat de problemen rond het handelsmerk van “Very demure, very mindful” van de baan zijn. “Divas, over het handelsmerk. Ik denk dat ik iets moet zeggen. We hebben het opgelost. Ik denk dat dat alles is dat ik moet zeggen. Mama heeft een team nu. Het wordt opgelost. Ik apprecieer het dat jullie me taggen en de zaak vermelden, maar het wordt opgelost.”

Jools zal dus in de toekomst geld kunnen verdienen met de uitspraak die ze zelf razend populair maakte. En daar kunnen we maar één ding op zeggen: “Very demure, very mindful and very cutesy“.

Bekijk hier de nieuwe video van Jools over het handelsmerk:

@joolieannie #fyp #demure ♬ original sound – Jools Lebron

Bekijk hier nog eens de originele video van Jools Lebron:

@joolieannie #fyp #demure ♬ original sound – Jools Lebron
Meer
Lees meer...