In het kort
- Kanye West kondigt fysieke Yeezy-winkels aan nadat Shopify zijn webwinkel sluit.
- De controversiële Super Bowl-reclame leidde kijkers naar een site met antisemitische content.
- De toekomst van het merk blijft onzeker na breuk met Adidas en andere merken.
Kanye West gooit het roer om bij zijn kledingmerk Yeezy. Na de sluiting van zijn webwinkel door Shopify is Yeezy.com veranderd tot een aankondigingsplatform. Daar verscheen een handgeschreven bericht over de opening van fysieke Yeezy-winkels, in dezelfde rauwe stijl als zijn recente Super Bowl-reclame. De stap markeert een nieuwe fase voor West, die vastbesloten lijkt zijn merk overeind te houden.
Kanye announces Yeezy Stores Coming Soon on Yeezy website pic.twitter.com/Z7d8PaMG2y
— Sneaker News (@SneakerNews) February 13, 2025
Controverse stapelt zich op
Na de controversiële Super Bowl-advertentie, waarin kijkers werden doorgestuurd naar een website die een t-shirt met een hakenkruis verkocht, kwam er felle kritiek op West. Dit incident volgde op eerdere antisemitische uitspraken, die al hadden geleid tot het beëindigen van samenwerkingen met Adidas en andere merken.
De toekomst van Yeezy
Nu online verkoop via Shopify niet meer mogelijk is, lijken fysieke winkels Wests laatste redmiddel. Het openen van winkelpanden vergt echter een forse investering, terwijl de publieke opinie over hem sterk verdeeld blijft. Of de winkels een succes worden of bezwijken onder de controverse, moet blijken. Voorlopig wacht zijn achterban in spanning af wat zijn volgende zet wordt.