Meghan Markle wakkert modegekte aan met nieuwe Netflix-serie

Meghan Markle wakkert modegekte aan met nieuwe Netflix-serie
Netflix

In het kort

  • Merken als Bleusalt, La Ligne en Crocs ervaren een stijging in de verkoop nadat Meghan Markle hun producten in haar Netflix-serie heeft gebruikt.
  • Markle’s kenmerkende roze nagellak en go-to foundation krijgen een grotere vraag door haar invloed op beautymerken.
  • Meghan Markle speelt in op deze trend door haar eigen ShopMy winkel te lanceren, met een samengestelde collectie van haar favoriete producten en inkomsten door middel van provisieerbare links.

De invloed van de hertogin

Meghan Markle’s Netflix-serie “With Love, Meghan” heeft een modegekte ontketend, waarbij kijkers haar stijlvolle garderobe sneller op de kop tikken dan de winkeliers kunnen bevoorraden. Van J.Crew tot Ulla Johnson jurken, de invloed van de hertogin van Sussex is onmiskenbaar.

Merken plukken de vruchten van de onberispelijke smaak van Markle. Lyndie Benson, CEO van Bleusalt, meldde dat er binnen één dag 300 T-shirts werden verkocht nadat Markle er een droeg tijdens de show. La Ligne, een merk uit New York, zag een stijging in de verkoop van hun jeans nadat Markle er een had aangetrokken. Zelfs Crocs, een schoenenmerk dat normaal gesproken niet geassocieerd wordt met royalty’s, zag een complete uitverkoop van bepaalde maten na Markle’s ongedwongen kippenvoer moment.

Markle’s sartoriale kracht gaat verder dan kleding. Een trui van Jenni Kayne van 395 dollar en een jurk van Ulla Johnson van 950 dollar zijn beide zeer gewilde items geworden. Schoonheidsmerken profiteren ook van haar invloed, met haar kenmerkende roze nagellak en haar foundation waar steeds meer vraag naar is. Dit meldt Page Six.

Authenticiteit en doel

Markle speelt in op deze trend en lanceerde haar eigen ShopMy winkel met een samengestelde collectie van haar favoriete producten, waaronder kleding, handtassen en sieraden. Ze geeft transparant aan dat sommige links provisie-elementen kunnen bevatten, zodat ze inkomsten kan verdienen terwijl ze haar oprechte aanbevelingen deelt.

Hoewel sommige critici de onderneming als “bot” hebben bestempeld, benadrukken bronnen dichtbij Markle haar inzet voor authenticiteit en het benadrukken van doelgerichte merken. Deze opleving in de interesse voor Markle’s stijl volgt op een periode van verminderde publieke fascinatie nadat zij en prins Harry stopten met hun koninklijke taken.

Home Goods en meer

Modebloggers zoals Susan Courter, die de What Meghan Wore blog runt, hebben een aanzienlijke piek waargenomen in websiteverkeer en de verkoop van artikelen die geïnspireerd zijn door Markle’s garderobe. Zelfs huishoudelijke artikelen ondervinden het “Meghan-effect”. Amanda Dishaw, die het stijlarchief Meghan’s Mirror beheert, meldt de verkoop van honderden Le Creuset emaille schalen en Crate & Barrel kommen die te zien zijn in Markle’s Netflix serie.

Meer
Gisteren om 15 uurdoor Redactie
Gisteren om 7 uurdoor Redactie
Gisteren om 19 uurdoor Ulrike Vandamme
Lees meer...
03:00