Netflix krijgt een facelift want de huidige CEO vindt het design maar niks

Er doen geruchten de ronde dat de online streamingdienst Netflix binnenkort een volledig nieuwe look krijgt. De CEO vindt het huidige design maar niets. Hij vindt dat het precies iets weg heeft van een advertentiepagina en lonkt naar een soort van magazinestijl voor zijn platform. 

Netflix is eigenlijk nog een gloednieuw platform. De online streamingdienst werd pas in september 2014 gelanceerd in België. Net een jaar hierna kreeg Netflix een nieuwe look, maar de CEO vindt dat het opnieuw aan verandering toe is. Reed Hastings, de CEO van Netflix, verwoordde het zo tijdens een persevenement: “Het design met alle kleine blokken, doet me precies denken aan een hele lading advertenties bij elkaar.” Dat meldt de technologiewebsite MobileSyrup. Hoog tijd voor een nieuw design dus.

Deze carrouselstijl mogen we dus weldra vaarwel zeggen:

Internationale gebruikers

Binnenkort, als je nog eens op een eenzame zondagavond je laptop erbij haalt om gezellig een Netflix-serie te bingewatchen, zal die er heel anders uit zien. Netflix zou al effectief bezig zijn met veranderingen van het design. Maar de Vice President of Product Steve Johnson lijkt het niet altijd eens te zijn met zijn CEO. Volgens hem gaat een nieuwe design niet heel veel veranderen voor het platform. Het huidige uiterlijk werkt heel goed voor internationale gebruikers. Wel meldt hij dat ze niet eeuwig hetzelfde design gaan behouden. Hij wil in dezelfde lijn als nu verder gaan maar het design meer gedetailleerd uitwerken.

Magazinestijl

De CEO heeft vooral zijn pijlen gericht op de magazinestijl, waar alles mooi ontworpen en geordend is. Het is dus nog lang niet duidelijk wat het effectief gaat worden. Al vragen wij ons af, of je als je met je lief een Netflix & chill-avond houdt, je er überhaupt iets van zal merken.

Nog op zoek naar een serie voor die Netflix & chill-avond? Bekijk dan zeker onze lijst met de 50 beste series op de streamingdienst eens!

Meer
Lees meer...