Pommelien Thijs lanceert nieuwe verkeerscampagne: ‘Het beste moet nog komen’

Laat je toekomst niet stelen door je gsm”. Met deze krachtige boodschap lanceert de VRT samen met Pommelien Thijs de nieuwe bewustmakingscampagne Het beste moet nog komen. In de campagne waarschuwen ze voor de ernstige gevolgen van gsm-gebruik in het verkeer.

Speciaal voor deze campagne schreef zangeres en actrice Pommelien Thijs het nummer Het beste moet nog komen en speelt ze de hoofdrol in een aangrijpende videoclip. Op VRT MAX neemt ze ook deel aan een speciale uitzending Is dit het dan waard?, waarin ze met vijf jongeren in gesprek gaat over het belang van verkeersveiligheid.

Samenwerking met Vlaamse Overheid

De campagne is een gezamenlijk initiatief van VRT en het Departement Mobiliteit en Openbare Werken om jongeren bewust te maken over de gevaren van het gebruik van een gsm in het verkeer. Onderzoek toont aan dat 1 op 3 jongeren tussen 18 en 34 jaar al eens een berichtje leest of verstuurt op de fiets. Slechts 12 procent van alle bestuurders maakt nooit gebruik van (een functie van) hun gsm tijdens het rijden.

Reminder voor veel mensen

Pommelien Thijs benadrukt het belang van de campagne: “Iedereen weet en snapt dat een gsm niet in het verkeer thuishoort. Toch blijft het zó gemakkelijk om die keuze te maken en voorbij te gaan aan de gevaren. We hangen met z’n allen meer dan ooit vast aan onze gsm’s. Ik vond het een heel mooi idee om aandacht voor dit thema te vragen via muziek. Deze song en clip kunnen hopelijk voor veel mensen een reminder zijn van wat iets banaals als een sms versturen in het verkeer je mogelijk kan kosten.”

Bekijk de videoclip hier:

Meer
Lees meer...