Eerder raakte al bekend dat de online multiplayer modus van Rocket League zou verdwijnen op macOS. Nu meldt ontwikkelaar Psyonix dat het de ondersteuning van het spel op macOS volledig stopt. Rocket League is voortaan dus enkel offline te spelen op Apple-systemen. Gelukkig kan je je geld terugvragen.
Heel wat Mac-gamers zitten met de handen in het haar nu Psyonix stopt met de ondersteuning van Rocket League. Sommigen reageren boos op sociale media, vooral omdat je in de game nog veel kleine aankopen kan doen die voor hen nu plots nutteloos zijn geworden. Psyonix laat nu weten dat getroffen gamers hun geld terug kunnen krijgen.
Krediet op Steam-account
MacOS-gebruikers konden Rocket League aankopen via Steam. Wie een compensatie wil, moet naar de helppagina van Steam surfen, op ‘aankopen’ klikken, en op ‘Rocket League‘ klikken. Daarna kan je ervoor kiezen om je geld terug te vragen. Bij de reden geef je best aan dat jouw specifieke reden er niet bij staat. Daarna moet je handmatig de reden geven. Ontwikkelaar Psyonix raadt aan om de volgende zin te gebruiken: “Please refund my Mac/Linux version of Rocket League, Psyonix will be discontinuing support.”
Hierna zou je je geld terug moeten krijgen, de som wordt op je Steam-account gestort, niet op je bankrekening. Het is dus de bedoeling dat je op het platform nieuwe games koopt. Zo voorkomt Steam inkomsten te mislopen door het schrappen van Rocket League.
Nieuwe API
Psyonix heeft intussen ook laten weten waarom het de MacOS-versie van het spel niet langer ondersteunt. De reden: Rocket League wordt op Windows van een 32 bit- naar een 64 bit-versie geüpdatet. Daarbij wordt er overgestapt van de API DirectX 9 naar DirectX11. De platformen die deze API niet aankunnen, worden daarom niet langer ondersteund.