De nieuwe slimme bril van Meta in samenwerking met Ray-Ban is nu ook in ons land te koop. Die kan live streamen en is uitgerust met een camera van hoge kwaliteit en een audio- en microfoonsysteem. In België zijn de smart glasses te koop bij Pearle.
Meta, het moederbedrijf van Facebook en Instagram, en Ray-Ban gingen twee jaar geleden een eerste samenwerking aan om een slimme bril op de markt te brengen. Die smart glasses hebben nu een verbeterde versie gekregen – de Ray-Ban Stories 2.0 – die sinds deze week ook in ons land te koop is bij Pearle Opticiens.
Livestreaming
De grootste vernieuwing bij de Ray-Ban Stories 2.0 is de livestreamingfunctie. Daarmee kan je in real-time handenvrij streamen. In totaal kunnen gebruikers tot 30 minuten schakelen tussen de camera van de bril en je telefooncamera voor een Instagram Live of Facebook Live.
Dat streamen gebeurt bovendien in veel betere kwaliteit dan bij de eerste generatie. De camera ging namelijk van 5 MP naar een ultrawide 12 MP. Ook de ingebouwde speakers kregen een forse upgrade. De slimme bril heeft in totaal vijf ingebouwde microfoons. Dankzij al die functies kan je met de bril ook gewoon handenvrij bellen met een goede geluidskwaliteit. Dat alles wordt bovendien ondersteund door een vernieuwde applicatie Meta View voor iOS en Android.
Combinaties
De Ray-Ban Stories 2.0 bestaat in 21 stijlen, kleuren en lensvariaties. Door die op verschillende manieren te combineren, kan je in totaal 130 kleur- en stijlcombinaties maken. Een beperkt deel daarvan is ook exclusief te verkrijgen via Pearle Opticiens in België. Voor de prijs van 329 euro krijg je daar naast de bril ook een draagbare oplaadetui.