Het gebruikersaantal van Spotify is weer fors gestegen, dat meldt de technologiewebsite Engadget op hun site. De populaire streamingdienst klimt naar 124 miljoen betalende abonnees, en 271 miljoen gebruikers in totaal. De opkomende populariteit van podcasts is mede verantwoordelijk voor die groei.
Podcasts zijn de laatste tijd aan een enorme opmars bezig. Het is goedkoop om te maken, voor iedereen toegankelijk en heel doelgroepgericht. Dat merkt Spotify ook in hun meest recente cijfers.
Slimme investeringen
Met wereldwijd 271 miljoen gebruikers is Spotify een van de grootste muzikale platformen ter wereld. De streamingdienst kocht zich al eerder een plek op de podcastmarkt en is dat ook in 2020 van plan. Ondanks een verlies van 77 miljoen euro houdt Spotify nog steeds een bedrag van 522 miljoen euro over, waarmee ze zonder problemen verder kunnen investeren in podcasts.
Spotify koopt ook ‘The Ringer’ op
Vandaag raakte ook bekend dat Spotify The Ringer opkoopt. The Ringer is een sport- en entertainment onderneming van Bill Simmons. The Ringer is een wereldwijd succes, zo brachten de podcasts in 2018 ongeveer 15 miljoen euro op. Met de verkoop geeft Simmons zijn immens platform op in de hoop om op Spotify een nog groter publiek aan te spreken. Het doel van Spotify is vooral om de sportverslaggeving op de streamingdienst te stimuleren. Hoeveel de aankoop precies gekost heeft, is niet duidelijk.