Spotify baseert zich op TikTok voor nieuwe functie

Dat mensen maar geen genoeg kunnen krijgen van scrollen, dat bewijst TikTok al een hele tijd. Ook andere apps lijken die hype nu te volgen. Na de Instagram Reels en de shorts op Youtube gaat ook Spotify de TikTok-tour op. Met een nieuwe discover-functie kan je als abonnee binnenkort scrollen door muziekvideo’s. Die kan je dan liken of skippen.

Spotify bewijst zich de laatste jaren alsmaar opnieuw als reus in de muziekindustrie. Naast Apple Music is Spotify een van de bekendste streamingdiensten ter wereld. Dat zorgt er natuurlijk ook voor dat de app moet blijven vernieuwen. Na het verwijderen van de shuffle-optie bij niet-abonnees zet het met de nieuwe discover-functie een nieuwe stap vooruit. Die nieuwe functie zal veel weghebben van TikTok, aangezien je ook kan scrollen, liken en skippen. De functie is tot nu toe enkel beschikbaar bij een beperkt testpubliek.

Skip, skip, like

De discover-functie zit dus op dit moment nog in een testfase. Maar een aantal Spotify-abonnees kunnen de functie gebruiken en zien het verschijnen als een vierde optie beneden aan de app. De eerste persoon die de nieuwe update opmerkte was Amerikaanse influencer Chris Messina, hij tweette dan ook meteen een screenshot en een filmpje van de nieuwe update.

In de functie zie je dus, net zoals op TikTok, verticale filmpjes passeren. Die filmpjes zijn videoclips van artiesten die op dat moment hot zijn of muzikanten waarvan Spotify op dat moment denkt dat het iets voor jou kan zijn. Terwijl je de video’s kijkt kan je dan beslissen of je het nummer liket of verder scrolt. Verder kan je ook op de drie puntjes klikken, die je dan andere opties geven zoals ’toevoegen aan een afspeellijst’ of ‘in wachtrij zetten’. Of de functie binnenkort ook voor andere abonnees beschikbaar zal zijn, is nog niet bekend. Ons lijkt het alvast een leuke manier om nieuwe muziek te leren kennen.

https://twitter.com/chrismessina/status/1463542273216446472
Meer
Lees meer...