Taylor Swift zou wel eens de volgende wereldster kunnen zijn die haar naam op het shirt van FC Barcelona ziet verschijnen. Volgens berichten is de Amerikaanse zangeres in onderhandeling om tijdens El Clásico, de wedstrijd tegen aartsrivaal Real Madrid, een hoofdrol te spelen in een samenwerking tussen Spotify en de club uit La Liga.
FC Barcelona werkt sinds 2022 samen met Spotify als hoofdsponsor. Bij speciale wedstrijden ruilt de club het standaard logo in voor dat van een wereldartiest. Eerder verschenen onder andere Drake, Rosalía en de Rolling Stones op het shirt. Nu lijkt Taylor Swift aan de beurt te zijn, en zouden Travis Scott en Ed Sheeran net naast de deal grijpen.
Volgens Spaanse media zitten de onderhandelingen met Swift al erg ver. Als alles volgens plan verloopt, zal ze dus te zien zijn op het truitje van FC Barcelona tijdens El Clásico op 10 of 11 mei in het Olympisch Stadion Lluís Companys. Het is nog niet duidelijk of het om haar naam of om een logo zou gaan.
Kostprijs van zo’n truitje
Hoewel de deal nog niet officieel bevestigd is, lijkt Swift de ideale kandidaat om onder andere ook Coldplay op te volgen als artiest op het Barça-shirt. Fans van zowel de club als de zangeres kunnen alvast dromen van deze samenwerking die de pop- en voetbalwereld samenbrengt.
Of ze daadwerkelijk zelf een truitje kunnen kopen, is afwachten. Bij de Rolling Stones werden nog geen 2.000 shirts te koop gezet, met een prijskaartje van 399 euro.