TikTok lanceert shopping ads

TikTok lanceert een nieuw reclameprogramma dat zich op webwinkels richt.

De internationale publieke testfase van TikTok Shopping Ads wordt de komende weken uitgerold. Belangstellenden moeten eerst hun productfeed aan achterkant van de app koppelen en een trackingsysteem inrichten.

Er zijn in eerste instantie drie reclameformaten beschikbaar. Een waarbij klikbaar kaartjes over een video worden geprojecteerd. Een klik brengt de appgebruiker naar de productpagina van de adverterende webshop. Naast deze video shopping ads zijn er catalogus shopping ads, commerciële links in de For You-pagina van gebruikers.

Het derde format is onbekender en niet bewezen in het westen: live shopping ads. Die staan ook op de For You-pagina’s en brengen de gebruiker neer een ‘live video-uitzending’ van de adverteerder. Vanuit de video’s kan worden gewinkeld op de site van de adverteerder.

De nieuwe Shopping Ads-functie bevat overzichten voor planning, inkoop en resultaatmonitor.

Update van profielpagina’s in de lift?

Het nieuwe systeem wordt juist nu uitgerold, zodat adverteerders en winkeliers de formats kunnen testen voorafgaand aan en tijdens de feestmaanden. Tegen eind 2022 zullen de huidige reclameformats voor e-commerce opgaan in de nieuwe, zo laat het bedrijf weten.

Aan de achterkant van het systeem zijn koppelingen mogelijk met onder meer smartly.io, productsUp, Shopify, WooCommerce, BigCommerce en EcWid van Lightspeed. In de loop van de tijd worden meer techleveranciers aangesloten.

Gebruikers kunnen in hun persoonlijke profielpagina gaan volgen wat ze hebben bekeken en gekocht via TikTok. Dat lijkt een aanstaande update van de profielpagina’s te verraden.

Source: Euractiv

Meer
Lees meer...