Tijdens het tweedaagse koopjesfeest Prime Day van Amazon zijn 300 miljoen artikelen verkocht. Daarmee is een nieuw record bereikt, zo meldt het platform zojuist in een persbericht.
Zoals elk jaar meldt Amazon niet de gerealiseerde omzet. Wel zouden Prime-leden wereldwijd meer dan 1,7 miljard dollar hebben bespaard, meer dan enig ander Prime Day-evenement.
Verder overtrof de verkoop van partners die van Amazon zelf. Een tipje van de sluier wil Amazon wel oplichten. Klanten hebben meer dan 3 miljard dollar uitgegeven aan ruim 100 miljoen artikelen van kleinere verkooppartners.
Mogelijk komen bedrijven als Adobe de komende dagen met onafhankelijke verkoopschattingen.
Beste verkochte artikelen
Prime-leden wereldwijd kochten meer dan 100.000 artikelen per minuut tijdens het Prime Day-evenement. Enkele van de best verkochte artikelen wereldwijd waren van premium schoonheidsmerken, waaronder LANEIGE en NuFACE; Apple Watch Series 7; luiers en doekjes van Pampers en The Honest Company; keukenbenodigdheden van Rachael Ray, Le Creuset en Hamilton Beach; VTech en LeapFrog speelgoed; Levi’s kleding en accessoires; en producten voor huisdieren van NUTRO.
Source: Emerce