Netflix lanceert volgende week een heel opvallende documentairereeks. MerPeople gaat namelijk over mensen die van hun liefde voor zeemeerminnen en andere mystieke zeedieren hun beroep hebben gemaakt. De docu toont hoe die carrière niet alleen een mooie droomwereld, maar ook harde concurrentie met zich meebrengt.
Terwijl Disney volgende week de live-action remake The Little Mermaid releaset, komt Netflix een dag eerder met een documentaire over ‘echte’ zeemeerminnen en zeemeermannen. MerPeople duikt in de fascinerende wereld van onderwaterartiesten die hun liefde voor de mystieke zeedieren hebben omgezet in echte carrières.
Werken als echte zeemeermin of een ander zeewezen lijkt als een droomjob, maar als snel toont de vierdelige docureeks MerPeople hoe het er echt aan toegaat. De wereld van zeemeerminnen is namelijk een industrie van 500 miljoen dollar (460 miljoen euro). De concurrentie is dan ook moordend en de sfeer is vaak gespannen.
MerPeople
MerPeople volgt een groep ambitieuze zeemeerminnen tijdens verschillende momenten in hun carrière. We zien hen uren trainen om steeds beter te worden en veel geld besteden aan hun outfits. Daarnaast komt ook een ondernemer in beeld die een aquarium wil openen met een bijhorende zeemeerminnenshow. Daarvoor organiseert hij keiharde audities waarbij de concurrentie bikkelhard is. MerPeople toont ook de community van echte zeemeerminnen en de band die iedereen die erin werkt met elkaar heeft.