Geschreven met branded content van Flyeralarm.
Sommige vormen van offline marketing blijven enorm populair en zijn door de jaren heen ook zeer effectief gebleken. Flyeren is daar één van. Natuurlijk leven we in een tijd waar de digitale wereld enorm in opkomst is. Online marketing is daardoor belangrijker dan ooit tevoren. Het is echter een illusie om te geloven dat online marketingvormen genoeg zijn. Een combinatie tussen offline en online marketingtechnieken blijft het meest effectief. Wil jij flyers laten drukken? Dan zet je de eerste stap naar een goede offline marketingcampagne. Maar waar let je dan op? Hieronder vind je de belangrijkste aandachtspunten.
De voordelen van flyers
Maar waarom zou je voor flyeren kiezen als er heel veel andere (online) alternatieven zijn. Een van de grootste voordelen van flyers is dat het meer impact maakt. Simpelweg doordat het minder vaak wordt gedaan. Het is een feit dat bedrijven tegenwoordig veel aandacht besteden aan online marketing. Dan kan jij natuurlijk ook niet uitblijven, maar het is ook belangrijk om origineel te blijven en de aandacht te trekken. Met een flyer onderscheid je jezelf van de rest. Enkel door simpliciteit.
Besef bovendien ook dat de consument soms moe wordt van alle data die constant wordt verspreid. Hoe vaak gebeurt het wel niet dat we snel een reclamebericht wegklikken als we een video willen bekijken of een artikel willen lezen?
Flyers zijn een manier om de consument op een fijne manier te betrekken bij wat je wil vertellen. Het is simpel en offline, waardoor je de aandacht trekt.
Nog een groot voordeel van het laten drukken van flyers is dat je hiermee veel geld kunt besparen. Marketing vraagt nou eenmaal om een investering. Als het goed is, verdien je dit ook terug. Maar het is wel belangrijk om de bedrijfskosten te drukken. Zeker nu we in steeds duurdere tijden leven. Flyeren is relatief betaalbaar en daardoor een goed alternatief voor bedrijven met een beperkt budget die toch verder aan hun marketing willen werken.
Goed ontwerp
Het succes van flyeren valt of staat natuurlijk met het ontwerp. Als je de boodschap niet op de juiste manier weet over te brengen, zal je weinig succesvol zijn. Wees je er daarom van bewust dat het ontwerp met zorg moet worden gecreëerd. Eventueel met hulp van een deskundige. Dit kost misschien wat meer tijd en geld, maar dan weet je ook zeker dat de campagne succesvol zal zijn.
De juiste drukker kiezen
Ook is het van belang dat je de juiste plek zoekt voor al jouw drukwerk. Er zijn ongelooflijk veel drukkerijen die productiewerk aanbieden, maar het is belangrijk om er één te vinden die aansluit bij jouw wensen en binnen het budget past. Vergelijken loont in dit geval echt.
Wees je er ook van bewust dat je meestal goedkoper uit bent als je in grotere hoeveelheden bestelt. Hoe groter de bestelling, hoe minder je per stuk moet betalen. Het is voor de drukkerij dan ook goedkoper om ze te maken en dat zie je terug in de prijs. Ook goed om hier rekening mee te houden bij het plaatsen van je bestelling.