Playboy zonder bloot, dat voelde toch zo’n beetje als een café zonder bier, blijkt nu uit een verklaring van het … tja, blootblad. Na een jaartje zonder naakt draait de directie die beslissing terug, vanaf de april/maart-editie kan je dus weer modellen in hun adamskostuum bewonderen. Daarmee hoopt de eigenaar van Playboy vooral dat de verkoopcijfers opnieuw stijgen, maar da’s niet evident.
Playboy lezen ‘voor de artikels’, dat jarenlange excuus voor de liefhebber van adult entertainment, was één jaar lang ook echt geldig: na 60 jaar besliste het blad om de naakte dames weg te halen. Allemaal voor de verkoopcijfers, maar nu komen ze dus op die beslissing terug. Dat heeft Cooper Hefner, zoon van mijnheer Playboy Hugh Hefner, bekendgemaakt.
Vanaf de volgende editie is bloot dus geen taboe meer. “Ik zal de eerste zijn om toe te geven dat de manier waarop we naakt brachten in het blad, gedateerd was. Maar naakt was nooit hét probleem, want naakt is gewoon geen probleem”, zei de jongere Hefner, creatief directeur bij Playboy, in een verklaring. “Vandaag brengen we onze identiteit terug en herclaimen we wie we zijn.”
Scarlett
De laatste naakte Playboy-cover, die van januari/februari 2016, had Pamela Anderson op de cover, zo’n zestig jaar na de eerste met Marilyn Monroe. De nieuwe Playboys zouden geen full frontal nudity meer tonen, maar dus wel nog gewoon borsten en billen. Er wordt gefluisterd dat Scarlett Johansson zich bloot zou geven voor de eerste vernieuwde editie.
Ooit had een blad een recorddruk van 7,2 miljoen exemplaren, de laatste tijd is dat eerder 900.000. Hefner hoopt vooral om het merk Playboy te vernieuwen, maar dan nu mét het handelsmerk: naakte bunnies. Want laat ons eerlijk zijn, Playboy zonder bloot, dat geloof je toch niet?