In Los Angeles en New York doken de afgelopen dagen verschillend gigantische mysterieuze reclameborden op met de niet mis te verstane boodschap ‘Netflix is a joke’. Menig voorbijganger krabde zich in de haren bij het zien van die billboards, maar The Hollywood Reporter heeft het mysterie ontrafeld. Het zou gaan om een campagne van Netflix zelf, ter aankondiging van hun aankomende stand-upspecials.
Het mysterie rond de gigantische ‘Netflix is a joke’-billboards die de afgelopen dagen als paddenstoelen uit de grond sproten in Los Angeles en New York is opgelost. The Hollywood Reporter weet van verschillende interne bronnen bij Netflix dat het om een eigen campagne gaat, die nog zal uitbreiden de komende dagen. De campagne dient als aankondiging voor de verschillende stand-upspecials die de streaminggigant zal gaan aanbieden. In de komende dagen zullen er nog videospots met de verschillende komieken, waaronder de comedy-iconen Jerry Seinfeld, Chris Rock en Dave Chapelle, bijkomen. Netflix zal ook gebruik maken van hun vele fictiesterren. Zo zal, onder andere, Kevin Spacey ook zijn opwachting gaan maken in de video’s.
Het is duidelijk dat Netflix zwaar wil inzetten op hun stand-upcomedy. Ze legden dan ook een fortuin neer om wereldsterren als Seinfeld, Rock en Chapelle binnen te halen. Met deze, op z’n minst opvallend te noemen, campagne proberen ze dus zo veel mogelijk uit die investering te puren. De eerste grote stand-upspecial die er zit aan te komen is die van Jerry Seinfeld, getiteld ‘Jerry Before Seinfeld’, op 19 september.
Netflix blijft ondertussen wel het spelletje meespelen:
Anyone know what's up with these @netflix is a joke ads up in Hell's Kitchen in NYC? pic.twitter.com/nm1k4LWW8S
— The Laugh Button (@thelaughbutton) 5 september 2017
— Netflix US (@netflix) 6 september 2017
Er was veel verwarring over de reclameborden:
Who's behind this billboard??? pic.twitter.com/qVZAIAeB4r
— Claudia Eller (@Variety_Claudia) 5 september 2017
Sounds about right… #Truth #NetflixIsAJoke pic.twitter.com/fONiU9rVXe
— Danny Hansen (@dmaxhan) 6 september 2017
Someone watched #deathnote movie and bought billboard in Los Angeles))) #netflixisajoke pic.twitter.com/vd6GdppT3S
— Ulugbek Djalaldinov (@ulugbek96) 6 september 2017