Het nieuwe voetbalseizoen komt eraan en dat betekent overal ook nieuwe shirts. Dat is ook bij de vicekampioen in de Premier League het geval. Nadat Arsenal enkele maanden geleden hun nieuwe thuisshirt al voorstelde, deed het dat nu ook met het uitshirt. En hoewel er duidelijk veel tijd is gekropen in de aankondigingsvideo, was dat volgens de fans bij het ontwerpen van de shirts niet het geval. Het regent namelijk aan negatieve reacties op sociale media.
Dat de shirts van je favoriete voetbalclub er niet altijd zo uitzien als je zou willen, dat is voor niemand een verrassing. Maar de nieuwe uitshirts van de Engelse voetbalclub Arsenal houden de voetbalfans al enkele maanden in de ban. Hoewel ze dus deze week pas werden aangekondigd, waren er al verschillende websites die het ontwerp deelden. Daarbij hoopten fans (en zelfs neutrale supporters) dat het om een grap ging.
Fluo met lijnen en puntjes
Het shirt waarover het gaat is een fluo groen truitje met zwarte puntjes, omringd door dikke zwarte strepen die haaks staan op de bekende drie strepen van het merk Adidas. Daarbij is de hoofdsponsor van de club, Fly Emirates, ook nog eens duidelijk op het shirt gedrukt én komt er ook een abrupt einde aan het design op de achterkant.
Hoewel de aankondiging van de shirts bestond uit een highbudgetvideo waarbij de fans het verhaal achter het design kregen, leek niemand overtuigd. Fans reageerden massaal met zaken als “Niemand gaat dit kopen”, “Dit is geen één stap, maar tien stappen achteruit” en “Ik hoop dat we geen prijzen pakken in dit shirt, dat zou gênanter zijn dan een tweede plek.”