Burger King ondergaat voor het eerst in 20 jaar een metamorfose: weg met de artificiële kleuren

Burger King gaat er binnenkort een beetje anders uitzien. De fastfoodketen heeft donderdag laten weten dat het onder meer het logo in een nieuw kleedje gaat steken. Het is de eerste metamorfose in 20 jaar.

Burger King wil om te beginnen komaf maken met de artificiële kleuren. Dat is meteen ook het eerste wat opvalt wanneer we naar het nieuwe logo kijken. Zo verdwijnt de blauwe streep rond het logo en is het broodje rond de naam niet langer geel. Het nieuwe logo is veel eenvoudiger. De twee hamburgerbroodjes blijven in het logo, maar hebben nu een veel natuurlijkere kleur. Het is de eerste wijziging sinds 1999.

Bron: Burger King Corporation

Eerbetoon aan de geschiedenis

Het nieuwe logo is volgens de fastfoodketen een eerbetoon aan 64-jaar oude geschiedenis van het merk. “Met de nieuwe look willen we eigenlijk het oude logo nabootsen”, klink het.

Voorts heeft Burger King het lettertype van het logo gewijzigd. “Dit is een font op maat gemaakt”, legt Burger King uit. “Het is gebaseerd op onze voeding omdat het ook rond, gedurfd en lekker is.”

De metamorfose stopt overigens niet bij het logo. Het personeel krijgt een volledig nieuw tenue. “We hebben voor een eigentijdse en comfortabele stijl gekozen met karakteristieke kleuren en afbeeldingen.”

Vernieuwde restaurants

De vernieuwde verpakking zet het nieuwe logo in de verf en is bedrukt met “speelse illustraties van ingrediënten” en bijvoeglijke naamwoorden die het voedsel beschrijven, zoals knapperig en smaakvol.

Burger King is vorig jaar in september al gestart met de vernieuwing van de restaurants. Sinds de start van de coronacrisis ligt de nadruk nu op ophaalmaaltijden. Bedoeling is om de 1.900 restaurants wereldwijd in een nieuw kleedje te steken, maar dat zal naar alle waarschijnlijkheid een aantal jaren duren.

Burger King is sinds 2017 actief in ons land en telt inmiddels 35 Belgische restaurants.

Meer
Lees meer...