Burger King maakt opvallende reclame voor beschimmelde hamburger

We weten ondertussen wel al langer dat de reclame over hamburgers niet echt strookt met wat je in de realiteit krijgt. In reclamespots zie je altijd een rijkelijk belegde burger, met een sappige hamburger en verse groentjes. Maar Burger King overtreft met hun advertentie nu toch wel die van andere hamburgerketens.

Burger King laat in zijn nieuwste reclamespot z’n bekende Whopperburger beschimmelen. Op de tonen van de passende What Difference a Day Makes van Dinah Washington zie je hoe een lekker verse hamburger verandert naar een onsmakelijk beschimmeld exemplaar. De fastfoodketen wil zo zijn inspanningen om kunstmatige conserveringsmiddelen en andere additieven uit z’n menu te verwijderen, promoten.

Wansmakelijke burger

De transformatie van de beschimmelde Whopper duurt 34 dagen. Het bijschrift van de video luidt: “Het mooie aan echt eten is dat het lelijk wordt. Daarom creëren we een Whopper die vrij is van kunstmatige conserveringsmiddelen. Is het niet mooi?” Mooi is toch niet meteen het woord dat in ons opkomt wanneer we de video bekijken …

https://www.youtube.com/watch?v=oSDC4C3_16Y&feature=emb_title

Geen bewaringsmiddelen

In Burger Kings nieuwste reclamespot zijn er opzettelijk geen extra voedingskleurstoffen of special effects gebruikt om hun product en de ingrediënten smakelijker te doen lijken. Aan het einde van de 45 seconden durende commercial is de Whopper getransformeerd in een lelijk groen en blauw exemplaar.

In de Verenigde Staten is de nieuwe Whopper zonder kunstmatige conserveringsmiddelen in volle ontwikkeling. Momenteel is die al in meer dan 400 restaurants in de VS verkrijgbaar en tegen eind 2020 wil de fastfoodketen de burger in alle restaurants in de VS verkopen. Wanneer de nieuwe Whopper in België verkocht zal worden, is nog niet bekend.

Meer
Lees meer...