Cosmeticareus Olay test hervulbare verpakkingen voor dagcrème

De cosmeticasector is verantwoordelijk voor heel wat afval, want veel mensen kopen producten die ze niet gebruiken en gooien ze dan gewoon weg. Procter & Gamble wil die hoeveelheid afval kleiner maken en experimenteert met hervulbare verpakkingen voor een dagcrème van Olay.

Cosmeticamerk Olay verzet zich tegen de steeds groter wordende berg plastic afval. Het merk gaat experimenteren met hervulbare verpakkingen en zal die bovendien versturen in dozen van gerecycleerd papier zonder een plastieken beschermlaagje.

Hervulbare dagcrème

Olay is een van de tientallen merken die onder het bedrijf Procter & Gamble vallen. In België en Nederland kreeg het merk de naam Olaz. Het cosmeticamerk brengt vanaf oktober voor drie maanden een milieuvriendelijke verpakking uit van haar Regenerist Whip dagcrème. Klanten in de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk kunnen de hervulbare verpakking enkel via de officiële website van Olay kopen. In België is het nog even wachten op de hervulbare dagcrème.

De dagcrème blijft in hetzelfde potje, maar daarin zullen klanten een soort capsule vinden, die ze opnieuw kunnen vullen. Die capsule is bovendien volledig recycleerbaar. De potjes worden verpakt in doosjes van gerecycleerd papier en zullen geen extra laag plastiek krijgen. Of Olay verder zal gaan met de milieuvriendelijke verpakking, hangt af van de feedback die de gebruikers na drie maanden geven.

Zo kan je zien of jouw favoriete producten getest zijn op dieren!

Minder plastic afval

Volgens Procter & Gamble is er een logische verklaring voor de grote hoeveelheid afval die de cosmeticasector veroorzaakt. Veel mensen kopen namelijk producten die ze niet gebruiken en gewoon weggooien. Het is dus belangrijk om iedereen zo snel mogelijk aan de juiste producten te helpen. P&G wil op zoek gaan naar meer alternatieve verpakkingen en die gebruiken. De hervulbare dagcrème van Olay is daar een belangrijke eerste stap in.

De keuze voor de Regenerist Whip dagcrème heeft Olay ook niet zomaar gemaakt. De crème wordt namelijk vooral gebruikt door vrouwen tussen de twintig en dertig jaar oud en over het algemeen zijn die heel begaan met het milieu.

Cosmeticabedrijf L’Oréal experimenteert met artificiële intelligentie.

Meer
Lees meer...