De Warmste Week heeft dit jaar maar liefst 8.790.633 euro opgebracht. Dat geld gaat naar in totaal 287 projecten die te maken hebben met ‘opgroeien zonder zorgen‘. De editie van 2023 op ’t Zand in Brugge was daarmee een gigantisch succes.
De Warmste Week hoort ondertussen al bijna 20 jaar bij de kerstperiode in Vlaanderen. Het concept veranderde de afgelopen jaren regelmatig, maar het idee bleef altijd hetzelfde. Zeven dagen lang wordt er radio gemaakt en kunnen plaatjes aangevraagd worden in ruil voor een donatie voor het goede doel.
Brugge
Deze keer waren het Eva De Roo en Sam De Bruyn voor Studio Brussel en Robin Keyaert en Sander Gillis voor MNM die de presentatoren van dienst waren. Zij maakten 146 uur radio en televisie en overzagen een heel succesvolle editie van De Warmste Week. De locatie pal in het centrum van Brugge bleek een gouden zet, want er kwamen tijdens de hele week in totaal maar liefst 140.000 bezoekers naar ’t Zand.
“Mijn eerste Warmste Week in 1 woord: on-be-schrij-fe-lijk! De beste artiesten van het land, een gigantische mensenmassa op ’t Zand in Brugge en straffe verhalen die alle uitdagingen waar jongeren en hun gezin voor staan enorm tastbaar maakten. Dankzij al die actievoerders kunnen alle 287 projecten ook effectief gerealiseerd worden. Een mooier kerstcadeau kunnen we niet wensen”, omschrijft Robin Keyaert de fantastische week.
8.790.633 euro
Er werden over heel Vlaanderen maar liefst 4.639 acties georganiseerd en 14.136 platen aangevraagd. Dat zorgde dus voor een totaalbedrag van 8.790.633 euro. Het volledige bedrag gaat integraal naar het DWW-fonds en zal verdeeld worden door de Koning Boudewijnstichting. De geselecteerde projecten focussen op vier domeinen: thuis, onderwijs, vrije tijd en online.