Dit zijn de 5 favoriete supermarkten van de Belgen. Mét een verrassende nummer 1

Naar de supermarkt gaan om boodschappen te doen, is niet leuk. Maar als we het doen, dan gaan we liefst naar eentje waar we graag naartoe gaan. Ga jij liever je boodschappen doen in de Colruyt of loop je graag langs de Aldi? Volgens een onderzoek aan Gfk verkiezen Belgen duidelijk één winkel. Passeer jij ook regelmatig langs deze winkel of heb je er nog nooit van gehoord? 

Belgen hebben duidelijk een favoriete winkel waar ze boodschappen doen. Gfk onderzoekt regelmatig de Belgische markt en consumptie. Onlangs hebben ze een 5.000 mensen ondervraagd om te weten wat onze favoriete supermarkt is. Uit het onderzoek bleek dat we het liefst met een karretje rijden in Okay, een supermarkt die bij de Colruyt Group hoort. Heel opmerkelijk, want Okay is niet meteen de eerste winkel die we aanhalen als we discussiëren waar we de lekkerste currysaus kunnen kopen.

Colruyt Group en de rest

Bekendere winkels doen het ook niet slecht en staan ook in de lijst. De top 3 staat toch op naam van Colruyt Group: Okay, Colruyt en Spar.

De top 5

  1. Okay
  2. Colruyt
  3. Spar
  4. AD Delhaize
  5. Lidl

Delhaize en Lidl staan als enige twee winkels in de lijst die niet horen bij Colruyt Group.

De enquête bestond uit verschillende criteria, waaronder prijs en kwaliteit van het aanbod. Daarnaast werd ook gekeken naar andere zaken zoals vriendelijkheid van het personeel. “De consument geeft uitstekende beoordelingen voor de kortingen, uitstraling van de winkel en vriendelijkheid”, zegt de analyse van StoreCheck die op Gondel werd gepubliceerd.

Bij Colruyt waren klanten vooral tevreden over de prijzen, maar anderen waren dan weer sceptisch over hun inzet voor lagere prijzen. Spar kreeg ook goede cijfers voor hun lage prijzen. Daarnaast scoren ze ook goed op de vriendelijkheid van het personeel.

AD Delhaize, het franchisenetwerk van Delhaize Group, heeft een vaste plaats in de top 5. De winkel toonde volgens dit onderzoek vooral een fris assortiment.

Een glimlach kan geen kwaad

Lidl scoorde deze zomer heel wat punten waardoor het terug in de top 5 staat. “De uitstraling is geen zwak punt meer en het aanbod krijgt een veel betere score.” Volgens het onderzoek kan de vriendelijkheid van het personeel wel beter.

Carrefour kon dit jaar haar score van vorig jaar niet herhalen. Klanten zijn blijkbaar niet meer tevreden over de vriendelijkheid van het personeel.

Meer
Lees meer...