De samenwerking tussen FC Barcelona en Spotify krijgt een nieuw kleurtje. Nadat de voetbalclub uit La Liga eerder al de logo’s van Drake en Rosalia op hun shirt droeg, volgt binnenkort ook het logo van The Rolling Stones. Dat speciale shirt zal de ploeg dragen tijdens de volgende wedstrijd tegen grootste rivaal Real Madrid.
Op 28 oktober en 29 november zullen de shirts van zowel het vrouwen- als mannenteam van FC Barcelona er een beetje anders uitzien. In plaats van het ondertussen bekende Spotify-logo op de voorkant van het shirt, zullen voetbalfans de legendarische uitgestoken tong te zien krijgen. Daarmee wil hoofdsponsor Spotify het nieuwe album van The Rolling Stones vieren. De shirts zijn nu al een hebbeding bij de fans van de band én de voetbalclub.
Spotify x FC Barcelona
De samenwerking tussen Spotify en Barcelona ging in 2022 van start en loopt meerdere jaren. Sindsdien heeft de club al enkele opvallende shirts gelost. Zo is tijdens de meeste wedstrijden gewoon het logo van de streamingdienst op het shirt te zien, maar zijn er soms speciale gelegenheden.
Zo speelde FC Barcelona vorig seizoen al eens met het logo van Rosalia’s album ‘Motomami’ en was ook de uil van rapper Drake al eens op het shirt te bewonderen. Deze keer is het dus aan het iconische logo van The Rolling Stones.
The Rolling Stones
De nieuwe samenwerking werd gisteren aangekondigd op de sociale media van de voetbalclub. Daarbij waanden The Rolling Stones – met Mick Jagger op kop – zich even echte voetballers. De video leek namelijk opvallend veel op een aankondigingsvideo van een nieuwe speler.
Uiteindelijk tonen de bandleden het design van het shirt. Dat shirt zal te bewonderen zijn tijdens de twee El Clásicos tegen Real Madrid. Bij de mannen valt die wedstrijd op 28 oktober, bij de vrouwen op 19 november.