Hailey Welch, die de hele wereld recent leerde kenen als “Hawk Tuah”-girl, heeft haar virale uitspraak geregistreerd als handelsmerk. Op die manier wil ze ervoor zorgen dat alleen zij geld kan verdienen met de woorden. Ze registreerde de woorden enerzijds voor kleding en petten en anderzijds ook voor komediedoeleinden.
Tot voor kort wist niemand wie ze was, maar nu is ze dé meme van het moment. “Hawk Tuah”-girl duikt overal op op het internet en hoopt met haar virale uitspraak haar carrière te lanceren.
“Hawk Tuah”
De meme vindt z’n oorsprong in een video van YouTubers Tim & Dee TV. Daarin interviewden ze We Like To Party-gewijs mensen tijdens het uitgaan. Een van de mensen die geïnterviewd werd, was Hailey Welch, die samen met een vriendin duidelijk al een glaasje (of een paar) op had.
Het duo kreeg de vraag welke move een man helemaal gek kan maken in de slaapkamer. Daar had Hailey een opvallend antwoord op. In een sappig Southern accent zei ze: “Je moet hem de Hawk Tuah geven en gewoon spugen op dat ding. Snap je?” En de rest was geschiedenis.
Ondertussen bestaat er al heel wat merch met de boodschap “Hawk Tuah”, maar de opbrengst daarvan gaat niet steeds naar de bezieler van de term. En daar wil Hailey Welch nu iets aan doen.
Handelsmerk
Volgens TMZ heeft Hailey Welch nu de term “Hawk Tuah” geregistreerd. Ze deed dat in twee velden: enerzijds kleding, voor het maken van bijvoorbeeld T-shirts en petten, en anderzijds in entertainment. Bij dat laatste gaat het specifiek om comedy podcasts en live comedy. Het lijkt er dus op dat Hailey plannen heeft om door te breken in de comedywereld.
Hailey Welch bracht het handelsmerk onder bij haar zelf opgerichte bedrijf 16 Minutes. Dit is een knipoog naar hoe ze haar 15 minutes of fame wat langer wil laten duren.