Kim Kardashian die naakt op een foto staat, is dat nog nieuws? Waarschijnlijk niet, de oudste van de Kardashians zet zich regelmatig in haar blootje. Deze reclamefoto voor oogschaduw vinden wij wel een heel nieuw niveau Kardashian bereiken. Hij is namelijk voor oogschaduw.
Een prachtig stel benen, een luxeuze set lakens en een halfnaakt lichaam: dat zijn de dingen die ons opvallen bij deze foto van Kim Kardashian. Dat mevrouw Kanye (of is het Ye?) West zich van haar naaktste kant laat zien, is geen verrassing. Maar om eerlijk te zijn hadden wij op een reclamefoto voor oogschaduw … tja, meer ogen verwacht. Kijk gerust zelf even.
Een naakte Kim Kardashian met reclame voor de Flaming Lights Collection
Waar maakt ze precies reclame voor? De advertentie is wel degelijk goed voor één persoon: Kim Kardashian zelf. Het is ‘m namelijk te doen om de oogschaduw. De pikante foto werd gemaakt door Dave Lachapelle, maar de make-up wordt exclusief verkocht op Kim’s eigen website. Flashing Lights, zo heet de collectie, heeft een mooie shimmer en zal verkocht worden vanaf vrijdag, voor een hippe 21 dollar per kleurtje. Fijn.
Preuts?
Preuts hoeven we niet te zijn over deze foto: niet omdat Kardashian er naakt opstaat en niet omdat het reclame is. Dat eerste doet ze regelmatig op haar eigen Instagram, omdat ze kan en omdat ze wil. Niets op aan te merken. Korte recap: Kardashian is ooit bekend geworden door een sextape met Ray J., wie haar naakt wil zien, is een paar vingertikken verwijderd van the real deal. En Kardashian doet uiteindelijk waar ze zin in heeft, de commotie heeft dus niets te maken met de naaktfoto an sich.
Het zal ook niet de eerste keer zijn dat er producten verkocht worden door naakte vrouwen, zelfs als die absoluut niets te maken hebben met lange benen. Kijk maar naar shampooreclames die opvallend weinig haar en opvallend veel borsten tonen. Opnieuw: de commotie zit ‘m er dus eigenlijk niet in dat ze naakt gaat voor oogmake-up.
Waarom altijd naakt?
Blijft de vraag natuurlijk waarom Kardashian noodzakelijk het hele vege lijf moet laten zien. Tja, sex sells natuurlijk en in het geval van Kardashian is regelmatig naakt zijn deel van haar branding. De toch nog altijd shockerende factor is een even belangrijk stuk van de campagne. Dat duizenden mensen op Instagram reageren met variaties op “denk aan je kinderen”, neemt ze wellicht voor lief. Want ook dat is niet de eerste keer.
Aangezien je net een artikel over de foto aan het lezen bent, is die campagne duidelijk ook gelukt. Veel beter dan de zoveelste close-up van een wenkbrauw en Kardashian zelf, moet er niet eens meer voor vrijgeven dan ze normaal doet.