Lidl verlaagt prijzen van basisproducten om gezinnen te steunen tijdens dure septembermaand

Supermarktketen Lidl België verlaagt vanaf 21 augustus de prijzen van een honderdtal basisproducten. Deze prijsreducties, die gelden voor producten van het eigen merk, zijn bedoeld om gezinnen te ondersteunen tijdens de dure septembermaand, waarin veel extra kosten worden gemaakt voor de start van het nieuwe schooljaar.

Lidl heeft besloten om de prijzen van een aantal essentiële producten te verlagen, waaronder brood, wasmiddel en jonge kaas. “Met de start van het nieuwe schooljaar en de bijbehorende kosten in september, willen we onze klanten ondersteunen door de financiële druk te verlichten”, zegt Isabelle Colbrandt, woordvoerster van Lidl België & Luxemburg. “We begrijpen dat september voor veel gezinnen een dure maand is, met extra uitgaven zoals schoolbenodigdheden en kleding.”

Volgens Lidl zijn de producten zorgvuldig geselecteerd op basis van hun populariteit en hun essentiële rol in het dagelijkse leven van de klanten. De prijsverlagingen zullen dan ook op grote waardering kunnen rekenen, zeker gezien de recente stijging van de supermarktprijzen.

Inflatie in supermarkten blijft stijgen

De aankondiging van Lidl komt op een moment dat de inflatie in de supermarkten blijft stijgen. Uit een recent rapport van de consumentenorganisatie Testaankoop bleek dat de inflatie in juli lichtjes gestegen is naar 2,49 procent, ten opzichte van 2,31 procent in juni. “De inflatie van ons supermarktmandje blijft nog net hoger dan in januari 2022”, zegt Testaankoop. Sinds begin 2022 zijn de prijzen van het boodschappenmandje gemiddeld met 27 procent gestegen.

Meer
Lees meer...