McDonald’s verontschuldigt voor verwarrende McFlurry-lepel die op rietje lijkt

Iedereen die ooit een McFlurry heeft besteld bij McDonald’s heeft zich al afgevraagd of de bijgeleverde lepel ook een rietje is en hoe je die dan wel moet gebruiken. De fastfoodketen heeft nu eindelijk gereageerd op dat verwarrend design.

“Hoewel we de iconische holle lepel (een belangrijk onderdeel van het mengproces) niet kunnen veranderen, kunnen we je wel helpen uitzoeken hoe je hem moet gebruiken”, schrijft McDonald’s in een persmededeling. “De McFlurry-lepel is in 1995 uitgevonden door een medewerker van een van McDonald’s-leveranciers, Flurry International. Sindsdien is het ontwerp van de McFlurry-lepel een iconisch onderdeel van de ervaring van het dessert!”

McDonald’s legt daarbij meteen ook uit waarom ze het andere uiteinde van de lepel niet hebben opengedaan zodat je hem ook als rietje zou kunnen gebruiken. “We denken dat onze romige McFlurry het lekkerst kan worden genuttigd met een lepel. Sommige McFlurry-toppings zijn te groot en kunnen een veiligheidsrisico vormen met een rietje”, klinkt het.

Nieuwe smaak

Het bedrijf deed die verontschuldiging in een hilarische video van klanten die de verwarring ondervinden. De actie kadert in de lancering van een nieuwe smaak Caramel Brownie McFlurry in de Verenigde Staten. Ter promotie krijgt iedereen die “McDonald’s McFlurry-lepel ooit heeft aangezien voor een rietje” in de VS op 4 mei een gratis ijsje. In België geldt de promotie jammer genoeg niet.

https://www.youtube.com/watch?v=elxIv6Zdpx0

Lees ook: BTS krijgt eigen menu bij McDonald’s

Meer
Lees meer...