Jongeren zouden, als ze de keuze krijgen, liever seks van het menu schrappen dan te stoppen met reizen. Da’s de conclusie van een studie door Contiki, een boekingsplatform. Ook Netflix en alcohol worden aan de kant geschoven voor een kans op de perfecte selfie in Parijs.
Een retourtje Denemarken of een sessie horizontale tango? Volgens Contiki, een reisplatform dat zich richt op millennials (je weet wel, die categorie mensen waar niemand zich mee wil identificeren omdat ze avocado’s eten en … nuja, op reis gaan), weten we het wel en het ziet er slecht uit voor ons seksleven. Uit een enquête bij 1.500 mensen blijkt dat 80 procent met veel plezier stopt met Netflix kijken, 73 procent alcohol opgeeft en 57 procent zijn seksleven aan de kant schuift in ruil voor een reisje.
13 cliché’s over millennials die wij beugehoord zijn
Millennials het vaakst op vakantie
Er valt natuurlijk iets voor te zeggen dat Contiki als reisplatform goede redenen heeft om de studie een beetje bij de sturen. Maar niemand zal ontkennen dat deze generatie graag op vakantie vertrekt. Volgens Expedia reizen millennials namelijk meer dan eender welke andere generatie. Wij jetsetten de wereld rond en dat wel 35 dagen per jaar, gemiddeld. Generation Z pakt daar de zilveren medaille met 29 dagen. En babyboomers zijn 27 dagen per jaar op weg. We geven ook meer geld uit aan vakantie dan eender welke andere groep.
Millennials hebben blijkbaar ook veel last van erectiestoornissen, of niet?
Onze Sophia is op dit moment op het eiland Nusa Penida in Indonesië.
— Van Verre Reizen (@Vanverre) 30 oktober 2018
Wat is het daar prachtig!
.
.
.
.
.#reizen #travel #azie #brokenbeach #uitzicht #vanverre #loveit #faceoftheday #workselfie #travelgram #instatravel #wanderlust #travelphotography pic.twitter.com/360H5cCQKs
Reizen is dan ook niet alleen een manier om wat te relaxen. Het is ook dé manier om als persoon te groeien. Een beetje veranderen, een beter mens worden, jezelf leren kennen. Dat heet ‘Transformatief Reizen’ en ook daar zijn studies naar gedaan. 54% van de millennials geeft dat transformatieve aspect van reizen een hoge prioriteit. Al zou dat wel eens een te gemakkelijke shortcut kunnen zijn.
#Wanderlust
Want wie graag op vakantie gaat en dat op cv’s, Facebook-, Instagram- (#wanderlust, iemand?) en datingprofielen zet, lijkt toch vooral op zoek naar de goedkeuring van anderen. Je lijkt avontuurlijk, je hebt misschien wat geld en je komt ook open-minded over. Terwijl iemand die alle jaren opnieuw naar Blankenberge vertrekt voor twee weken zon en boules de Berlin, net andersom wordt bekeken.
Die transformatie naar nieuw en beter persoon ga je niet op café of in de zetel maken, lijkt de millennial te denken. Maar of een road trip langs de Californische kust, zwemmen met dolfijnen of het noorderlicht zien dé oplossing is, dat lijkt twijfelachtig. De ontspanning heb je er gelukkig ook meteen bij.
Bron: Vox
Handen omhoog als het jouw levensdoel is om het noorderlicht nog eens te zien! ✋✋? @mylittletraveldiary.nl #noorderlicht #Finland #travel #lonelyplanet #reizen #lonelyplanetnl #wanderlust #auroraborealis https://t.co/Hb9ptxVsqg pic.twitter.com/Sn7jDHtU1d
— Lonely Planet NL (@lonelyplanetnl) 31 oktober 2018