Netflix heeft een deal gesloten met de Zuid-Amerikaanse zender SBS om de programma’s van de zender wereldwijs te verspreiden via de streamingdienst. De deal zal volgend jaar van start gaan, waarbij we dus nog meer content uit Zuid-Korea mogen verwachten.
Squid Game, Physical: 100, Sweet Home, All of Us Are Dead, Queen of Tears … het zijn maar enkele van de vele Zuid-Koreaanse reeksen die de afgelopen jaren een succes werden op Netflix. Zuid-Koreaanse content, oftewel K-content, zit duidelijk in de lift en daarom heeft Netflix nu een nieuwe deal gesloten.
SBS
Netflix en SBS hebben vandaag een overeenkomst getekend in het SBS Broadcasting Center in Seoul. Het gaat om een nauwe samenwerking waarbij Netflix de content van SBS wereldwijd zal verspreiden. SBS omschrijft de deal als een “win-winsituatie”. “SBS zal de kans krijgen om z’n content aan een globaal publiek te tonen, terwijl Netflix zijn abonnees een rijkere ervaring kan geven”, besluit de zender. Netflix sluit zich daarbij aan en omschrijft de samenwerking als “een nieuwe mijlpaal in de manier waarop we Zuid-Koreaanse verhalen delen met de wereld”. “We hopen dat de innovatieve visie van SBS en de passie van Netflix voor Korea een nieuw gouden tijdperk kunnen creëren voor Koreaanse content dat 100 jaar of zelfs langer zal duren.”
De deal bestaat erin dat zowel de reeds verschenen reeksen als nieuwe content gedeeld zal worden op Netflix. Het gaat daarbij onder andere om de bestaande shows Running Man, Unanswered Questions en Kick a Goal en de K-drama’s Hot Stove League en The Penthouse: War in Life. Maar alle nieuwe reeksen die zullen verschijnen op SBS, zullen ook simultaan gelost worden op Netflix. Daarbij zal Netflix instaan voor de ondertiteling en dubbing van de reeksen, alsook de promotie ervan in het buitenland.
Eerder verschenen er al verschillende reeksen van SBS op Netflix. Het gaat daarbij onder andere om Business Proposal en My Demon.