We wisten al dat het tweede seizoen van Squid Game de eerste reeks ooit was die meteen op de eerste plaats kon binnenkomen in de top 10 van Netflix in alle regio’s waarvan gegevens beschikbaar zijn, maar nu heeft de reeks ook een eerste kijkcijferrecord te pakken.
Netflix heeft bekendgemaakt dat het tweede seizoen van Squid Game een eerste kijkcijferrecord te pakken heeft. Er werd duidelijk uitgekeken naar het tweede seizoen van de Zuid-Koreaanse reeks, dat in z’n eerste week opvallend vaak werd bekeken. Zo staat de reeks nog steeds op de eerste plaats in alle regio’s waarvan Netflix de cijfers bijhoudt én is er nu ook een eerste kijkcijferrecord gesneuveld.
68 miljoen kijkers
In de eerste vijf dagen na de release van het tweede seizoen van Squid Game werd de reeks al 68 miljoen keer bekeken. In totaal is dat goed voor 487,6 miljoen kijkuren. Hiermee breekt het vervolg van de Zuid-Koreaanse reeks overtuigend het vorige record dat op naam stond van het eerste seizoen van Wednesday met 50,1 miljoen views in de eerste week. Het eerste seizoen van Squid Game werd in de eerste week amper keer bekeken, maar werd vooral in de weken daarna wereldwijd opgepikt.
Met z’n 68 miljoen kijkers staat het tweede seizoen van Squid Game nu al op de zevende plaats in de top 10 met de best bekeken niet-Engelstalige reeksen aller tijden. Daarbij moet het nu enkel Lupin: Part 2 (68,4 miljoen kijkers) en 1 (99,5 miljoen kijkers), La Casa de Papel: Part 3 (80 miljoen kijkers), 5 (99,2 miljoen kijkers) en 4 (106 miljoen kijkers) en uiteraard het eerste seizoen van Squid Game (265,2 miljoen kijkers) voorlaten. Dit zijn de cijfers voor de eerste 91 dagen dat een reeks te vinden is op de streamingdienst. Het tweede seizoen van Squid Game heeft dus nog 86 dagen om over deze cijfers te gaan.
Bekijk hier onze top 50 met de beste reeksen op de streamingdienst.
Voor meer streamingnieuws kan je je inschrijven op onze wekelijkse streamingnieuwsbrief.