Het tweede seizoen van Squid Game blijft scoren op Netflix. Na minder dan twee weken is het al de op één na best bekeken niet-Engelstalige reeks ooit op de streamingdienst. Daarbij moet het enkel z’n eerste seizoen voorlaten.
Sinds donderdag 26 december is Squid Game terug voor het tweede seizoen. Fans van de reeks zaten hier duidelijk al lang op te wachten, want de Zuid-Koreaanse serie kwam meteen binnen op de eerste plaats in alle regio’s waar Netflix cijfers voor bijhoudt. Na minder dan een week was het tweede seizoen van de reeks al de op zes na meest bekeken niet-Engelstalige reeks op Netflix en een week later moet het maar één serie voorlaten. Al kan je waarschijnlijk al raden welke dat is.
Op één na meest bekeken
In de elf dagen na zijn release op Netflix werd het tweede seizoen van Squid Game al 126,2 miljoen keer bekeken. 68 miljoen van die views zijn afkomstig uit de eerste vier dagen na de release, maar ook in z’n tweede week vonden veel mensen hun weg naar de nieuwe afleveringen van de Zuid-Koreaanse reeks.
Daardoor is het tweede seizoen van Squid Game nu de op één na meest bekeken serie op Netflix. Al moeten we eigenlijk zeggen het op één na best bekeken seizoen van de reeks, want het tweede seizoen moet enkel zijn voorganger voorlaten. Het eerste seizoen van Squid Game werd in z’n eerste 90 dagen bekeken door maar liefst 265,6 miljoen kijkers.
Wanneer we ook de Engelstalige reeksen in rekening nemen, staat het tweede seizoen van Squid Game al op de vierde plaats. Daarbij moet het naast z’n eerste seizoen ook het eerste seizoen van Wednesday en het vierde seizoen van Stranger Things voorlaten.
1 miljard kijkuren
Hoewel het tweede seizoen van Squid Game meer dan een uur korter is dan z’n voorganger, doet de reeks het ook niet slecht wat kijkuren betreft. Wanneer we namelijk kijken naar het aantal kijkuren, heeft het tweede seizoen van Squid Game er nu 904,7 miljoen verzameld.
Daarmee is dus ook de kaap van het miljard kijkuren in zicht. Die kaap werd als eerste overschreden door het eerste seizoen van Squid Game en tot op heden zijn er nog steeds maar vier reeksen die hier over konden gaan. Het gaat om Squid Game seizoen 1, Wednesday seizoen 1, Stranger Things seizoen 4 en DAHMER – Monster: The Jeffrey Dahmer Story. Aangezien Netflix voor deze cijfers het aantal kijkuren in de eerste 90 dagen van de release van een serie gebruikt, zal het tweede seizoen van Netflix zeker ook in de komende weken deze kaap overschrijden.