Starbucks zoekt een ‘global coffee content creator’ die de wereld rondreist en koffie drinkt

Koffieliefhebbers die ervan dromen om overal ter wereld koffie te proeven, kunnen zich nu aanmelden om die droom waar te maken. Starbucks is op zoek naar kandidaten voor een gloednieuwe functie als ‘global content creator’.

De koffieketen wil twee content creators aannemen die de wereld rondreizen en hun ervaringen vastleggen op video bij 10 tot 15 geselecteerde locaties. Naast een passie voor koffie en reizen, moeten de kandidaten ervaring hebben in het creëren en bewerken van socialemediacontent met tools als Photoshop, InDesign, Capture One, Premiere, Final Cut Pro en CapCut.

“Hun taak is om hun reizen naar unieke Starbucks-locaties wereldwijd vast te leggen op social media. Van de Starbucks Hacienda Alsacia koffieboerderij in Costa Rica tot de Starbucks Reserve Roastery in Milaan en de adembenemende koffiebars in Tokio”, zo meldt de omschrijving op de website van het bedrijf. “De creators zullen de zorg en het vakmanschap achter elke kop Starbucks-koffie belichten, evenals de uiteenlopende ervaringen in Starbucks-vestigingen wereldwijd.”

#StarbucksGlobalCoffeeCreator

Voor de twee virtuele functies van één jaar neemt Starbucks één huidige medewerker en één externe kandidaat aan.

Geïnteresseerden moeten een video op TikTok plaatsen waarin ze uitleggen waarom zij de beste persoon voor de baan zijn, met de hashtag #StarbucksGlobalCoffeeCreator in het bijschrift. De video’s moet je posten voor 13 juni om in aanmerking te komen. Daarnaast moet je een sollicitatieformulier invullen op de carrièrewebsite van het bedrijf.

Starbucks stelt als voorwaarden dat sollicitanten inwoner zijn van de Verenigde Staten, minimaal 18 jaar oud zijn, beschikken over een middelbareschooldiploma en een geldig paspoort, en beschikbaar zijn om wereldwijd te reizen van augustus 2025 tot juli 2026.

Nieuwe zomermenu

De zoektocht naar de global content creators volgt slechts een week nadat Starbucks verschillende nieuwe zomermenu-items heeft aangekondigd.

Een nieuw ijskoffiedrankje, de ‘Iced Horchata Oatmilk Shaken Espresso’, is geïnspireerd op een “populaire en geliefde” Latijns-Amerikaanse drank. Het drankje bestaat uit Starbucks Blonde Espresso, havermelk en horchata-siroop.

De “lichte, zachte en subtiel zoete” espresso wordt gecombineerd met “een mix van warme kaneel, zoete vanille en subtiele nootachtige tonen die doen denken aan de rijstmelk uit traditionele horchata”, aldus het bedrijf bij de introductie van het nieuwe drankje.

Ook de Summer-Berry Refresher keert deze zomer terug.

Dit drankje, dat Starbucks afgelopen zomer voor het eerst introduceerde, bestaat uit “een zoete en zomerse mix van framboos-, bosbes- en bramenaroma’s, geshaket met ijs en water.” Het fruitige mengsel wordt vervolgens geschonken over frambozensmaakparels.

Meer
Lees meer...