‘Taboe’, het Eén-programma waarin Philippe Geubels respectvol grappen maakt over gevoelige thema’s, wordt ook buiten België vol bewondering en belangstelling bekeken. Zo hebben een aantal buitenlandse productiehuizen al een patent genomen op het Vlaamse tv-programma van het productiehuis Panenka.
Taboe, de humorreeks en eigenlijk veel meer dan dat, van komiek Philippe Geubels wist iedere zondagavond zo’n 1,5 miljoen kijkers naar Eén te lokken. Geubels ging de strijd aan met de meest gevoelige thema’s, waaronder ongeneeslijke ziektes, armoede holebi’s en zware fysieke beperkingen.
Buitenlandse productiehuizen nemen optie op Taboe
De combinatie van pure verhalen met humor charmeerde niet alleen bij ons, maar ook in het buitenland. Maar liefst negen
buitenlandse productiehuizen zouden al een optie gekocht hebben om het programma
zelf opnieuw te maken. Dat meldt de VRT.
Het gaat onder andere om productiehuizen in de Verenigde Staten, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, Denemarken, Zweden, Noorwegen en Israël. En dat is vermoedelijk nog maar het begin.
Als ‘Fresh TV format‘ op prestigieus congres in Cannes
Ondertussen wordt Taboe ook gepromoot op het prestigieuze MIPTV congres in Cannes. Meer dan 10.500 industrieleiders uit de entertainment- en mediasector zijn daar aanwezig.
Het Eén-programma is geselecteerd als ‘Fresh TV format‘. Daardoor zal het getoond worden tussen nieuwe programma’s van over de hele wereld tijdens een exclusieve screening voor 2.000 hooggeplaatsten uit de televisiewereld.