‘The Floor’: VTM stelt spectaculair nieuw quizprogramma voor én zoekt kandidaten

Vlaanderen blijft een regio van quizzers. Dat blijkt ook uit de vele quizprogramma’s die op de Vlaamse zender te zien zijn. Met The Floor komt daar binnenkort een nieuw concept bij. Het programma begint met honderd quizzers op een grote vloer tot er uiteindelijk één winnaar overblijft.

The Floor is een format van Talpa Studios, het Nederlandse productiehuis van John De Mol. In Nederland was het programma een gigantisch succes, waarna zo’n vijftien landen het concept aankochten. Ook in de Verenigde Staten was het eerste seizoen een enorm succes op Fox, waarna meteen twee nieuwe seizoenen besteld werden.

Wanneer VTM de Vlaamse versie zal uitzenden, wordt later bekendgemaakt, maar de zender zoekt nu wel al kandidaten.

The Floor

The Floor start met honderd kandidaten die elk één vakje bezetten op een grote vloer die bestaat uit honderd LED-tegels. Het doel is daarbij om iedereen, tegenstander per tegenstander, naar huis te spelen, en zo de volledige vloer te veroveren. Om daarin te slagen, kunnen de quizzers telkens iemand van een aangrenzend vlak uitdagen voor een quizduel. De winnaar daarvan verovert het vak, de verliezer verlaat het programma.

Op die manier verdwijnen er steeds meer mensen van de grote vloer tot er uiteindelijk nog één last man standing is. Die wint The Floor en gaat met de geldprijs naar huis. In Nederland kreeg de winnaar 100.000 euro, terwijl er iedere aflevering ook 5.000 euro was voor degene die de meeste vakjes had veroverd.

Voel je je geroepen en heb je een brede algemene kennis? Dan kan je je nu inschrijven op vtm.be.

Meer
Lees meer...