Deze maand nog gaan de opnames van start van een nieuwe telenovelle voor VTM. Dat telenovelles nog steeds in de smaak vallen, bewijst het hernieuwde succes van de reeks Sara die VTM uitzendt als vervanger van Familie. De nieuwe serie krijgt de naam Lisa en is ontwikkeld door De Mensen, het productiehuis achter onder meer Undercover.
Zowel op de klassieke televisiezender als op VTM GO scoort Sara goed. Ook doen de gelijkaardige formats Ella, LouisLouise en David online heel wat kijkers watertanden. VTM laat in een persbericht weten dat er in totaal sprake is van meer dan 17 miljoen views via de streamingdienst VTM GO.
Sara is de best bekeken telenovelle op het gratis videoplatform met 10,6 miljoen views en staat op de tweede plaats sinds de lancering van VTM GO. Enkel Familie wordt nog beter bekeken.
(Opnames van Familie gaan weer van start en de koppels zullen elkaar aanraken ondanks corona.)
Tinne Oltmans, Oscar Willems en Anouck Luyten
Genoeg redenen dus voor de grootste commerciële omroep in Vlaanderen om verder in te zetten op telenovelles. In Lisa spelen Tinne Oltmans (Ghost Rockers, de musicals Doornroosje en Mamma Mia), Oscar Willems (Spitsbroers, De Infiltrant, Over Water) en Anouck Luyten (Fair Trade, Professor T., Geub, De Kotmadam) de hoofdrollen.
“Voor het eerst in negen jaar gaan we opnieuw een telenovelle maken”, laat Davy Parmentier, creatief directeur bij VTM, weten. “Na het succes dat onze telenovelles het afgelopen jaar opnieuw hebben op VTM GO en de voorbije weken met Sara bij VTM, merken we dat kijkers het genre volop smaken. We zijn enorm blij met onze hoofdcast: Tinne, Oscar en Anouck zijn drie jonge, frisse mensen die enorm veel goesting hebben in deze ‘revival’ van de telenovelle.”
De plot
Tinne Oltmans speelt Lisa, die droomt van een carrière als creative in het hippe marketingbureau vlakbij haar huis. Daar woont ze met haar moeder en haar ambitieuze halfzus Katja, vertolkt door Anouck Luyten. De zusjes kijken met grote ogen naar de bruisende wereld van creatievelingen, vloggers, influencers en social media wizzards, en naar één jongeman in het bijzonder Jonas – een rol van Oscar Willems -, marketeer en zoon van de zaakvoerders.
Lisa wil haar leven een adrenalinestoot geven door een job te bemachtigen in het bedrijf. Daar heeft ze zeker de brains en de creativiteit voor. Maar durft ze ook? Want tot nu toe is ze nog nergens geraakt door haar extreme verlegenheid, en moet ze met lede ogen aanzien hoe Katja geregeld met haar ideeën gaat lopen. Zal Lisa stap voor stap haar bedeesdheid overwinnen, en de wereld, inclusief Jonas, verbazen met haar talent?