Waarom Black Friday dit jaar grootser wordt dan ooit!

Geschreven met branded content van koopjesguru.nl

Binnenkort is het Black Friday! De belangrijkste koopjesdag van het jaar. Eentje die er vermoedelijk voor dit jaar nog net iets meer bijzonder uit gaat zien dan voorgaande jaren. Op deze dag worden namelijk de hoogste kortingen gegeven en dat is met een steeds duurder wordende winter in het vooruitzicht natuurlijk belangrijker dan ooit. Wil jij graag inlezen en goed voorbereid de leukste koopjesdag van het jaar doorkomen? Dan hebben wij een aantal leuke insights voor jou, waarom jij dit jaar Black Friday echt niet over wil slaan.

Echte koopjes versus nep aanbiedingen Na jarenlange ervaring rondom Black Friday en wat er wordt aangeboden, kan er met volle overtuiging gezegd worden dat je vooral op moet letten op echte koopjes en nep-aanbiedingen. Er wordt zoals ieder jaar flink gestunt met aanbiedingen die helemaal niet geen aanbiedingen zijn. Zo worden de prijzen vaker net voor Black Friday omhoog gedaan, waardoor de korting die je erover ontvangt uiteindelijk uitkomt op dezelfde prijs als twee weken daarvoor. Doe daarom nu alvast onderzoek naar iets wat je graag wil hebben en bekijk de originele prijs. Wijkt deze af van de Black Friday korting? Dan kun je nog beter even doorzoeken.

Sint en Kerst wordt nu al aan gedacht Black Friday van dit jaar wordt het meest ideale moment om voordelig de Kerst en Sinterklaas door te komen. Er staat voor veel mensen een duurdere winter te wachten en je wil dan ook voorkomen dat je op het laatste moment nog cadeautjes moet inkopen en de volle pond of zelfs meer moet betalen. Sla dan ook je slag op Black Friday en haal alvast leuke cadeau’s met kortingen in huis voor de gehele familie. Kom je er toch niet helemaal uit? Dan kun je altijd koopjesguru.nl bekijken om je uit de brand te helpen.

Black Friday duurt langer dan alleen vrijdagHoewel de naam van deze bijzondere dag het doet lijken alsof je alleen op vrijdag je slag kunt slaan, is niets minder waar. Ook dit jaar wordt er verwacht dat het gehele weekend kortingen gegeven worden en ook Cyber Monday weer in het leven geroepen wordt. Voor veel winkels is deze maandag de laatste dag waarop je koopjes kunt scoren en wordt dit vooral online aangeboden. Dit zijn allemaal namen om wat richting te geven voor de consument, maar ook online wordt vermoedelijk weer vanaf de gehele week al kortingen gegeven. Vooral dit jaar, omdat er een grote drukte wordt verwacht rondom Black Friday.

Wat doet dat met de inflatie? Daar één plus één twee is kun je er ook in deze situatie eigenlijk al vanuit gaan dat er een verandering in de inflatie zichtbaar zal gaan zijn na Black Friday. Veel consumenten willen in deze week de meeste uitgaven van dit kwartaal gaan doen en voor adverteerders is het daarom heel verstandig om daarop in te springen. De verwachting is dan ook dat dit gaat gebeuren en Black Friday nog meer dan normaal gaat leven onder de consumenten. Dit hoeft niet altijd in positieve zin te zijn overigens. Veel consumenten en grote bedrijven spreken zich uit tegen Black Friday, omdat ze het niet eens zijn met de massaconsumptie. Termijn als Green Friday zijn al in het leven geroepen en zullen dit jaar vermoedelijk belangrijker worden dan ooit.   

Meer
Lees meer...