Zalando gaat in ons land Connected Retail lanceren. De internetwinkel wil met het programma Belgische fysieke winkels de kans geven om hun producten via de site aan te bieden.
Zalando hoopt met Connected Retail het aantal winkels op de website te verdrievoudigen tegen 2021. In dat jaar wil de modeplatform het programma ook aanbieden in ons land.
Concreet zullen fysieke winkels in België via de winkelsite commissievrij hun producten kunnen aanbieden. Zalando gaat de winkels die een beroep doen op die dienstverlening wekelijks uitbetalen.
“De fysieke retail is zwaar getroffen door de coronacrisis en tegelijkertijd merken we een toenemende vraag van retailers naar de digitalisering van hun activiteiten. Als Europees modeplatform met een sterk logistiek netwerk kunnen we deel uitmaken van de oplossing en onze capaciteiten en middelen ter beschikking stellen van de sector om de industrie te ondersteunen bij de meest dringende uitdagingen”, laat Jacintha De Graaf, hoofd van Zalando Benelux weten.
Vandaag bieden ongeveer 2.000 Europese winkels hun producten al aan via Connected Retail.
Omzettoename door corona
Zalando kan ook terugblikken op omzettoename van 21,6 procent in het derde kwartaal. Daarmee stijgt de totale omzet tot 1,8 miljard euro. Die stijging is voornamelijk te danken aan het toenemend aantal mensen die online winkelt als gevolg van de coronapandemie.
Financieel directeur David Schröder verwacht dat het aantal bestellingen ook dit kwartaal gaat toenemen doordat meer en meer landen in een tweede lockdown gaan. “De webwinkel is nu beter is voorbereid op een hausse aan bestellingen dan tijdens de eerste golf van afgelopen voorjaar”, klinkt het.