’t Is gebeurd: Facebook heeft WhatsApp gekocht voor een monsterbedrag van 19 miljard dollar (13,8 miljard euro). Waanzinnig veel geld, waarmee de sociaalnetwerksite nog een pak andere leuke dingen had kunnen kopen.
1. 76.000 zitjes naar de ruimte met Virgin Galactic

2. 417.910 tijgers

3. 76 Washington Posts

4. 6,5 Motorola’s

5. Een jaar en een maand NASA-heerschappij

6. 19 Instagrams

7. 11,5 YouTubes

Al kunnen we ondanks het gigantische bedrag niet ontkennen dat het een slimme zet is van Facebook om WhatsApp te kopen. Zo heeft de berichtendienst heel wat te bieden.
WhatsApp telt meer dan 450 miljoen gebruikers
Wereldwijd maken maar liefst 450 miljoen mensen gebruik van de toepassing voor smartphones om sms’jes te versturen via het internet, onder wie 70 procent het dagelijks gebruikt. En het aantal WhatsAppers blijft groeien, veel sneller trouwens dan de Facebookers.
Volgens Facebook-topman Marc Zuckerberg is WhatsApp trouwens goed op weg naar een miljard gebruikers. Ter vergelijking: Twitter telt 215 miljoen gebruikers.
WhatsApp is hot over de hele wereld
De personen die Facebook wil lokken zijn uiteraard zij die nog geen account hebben op de sociaalnetwerksite. Vele WhatsAppers zijn immers nog zo jong dat ze Facebook nooit hebben gekend als het ‘coolste’ ooit. Met miljoenen gebruikers wereldwijd, is WhatsApp met andere woorden de perfecte app om nieuwe mensen aan te trekken, of ze Facebook nu leuk vinden of niet.
WhatsApp is eenvoudig én goedkoop
Veel tijd hebben gebruikers doorgaans niet nodig om te wennen aan WhatsApp, aangezien het niet meer is dan sms’en via het internet, al dan niet met foto’s. En als er iets is waar quasi iedereen mee is vertrouwd, zijn het wel sms’jes. Aangezien de tekstberichten intussen al járen stand houden, is de kans klein dat ze snel zullen verdwijnen.
WhatsApp is bovendien het eerste jaar gratis. Daarna betaal je een verwaarloosbare 1 dollar per jaar, tenzij je een fan van het eerste uur bent, dan blijft het gratis.
Maar het allerleukste: het belooft je een massage. (Of toch volgens BBC)
Een pijnlijk foutje van BBC gisterenavond. In hun breaking newsbericht noemden ze WhatsApp een “massaging service”. Een flater die ze meteen rechtzetten. In tijden waarin Facebook 19 miljard neertelt voor WhatsApp was de hilarische boodschap uiteraard al lang verspreid via het internet. Oeps.Brilliant #Fail from BBC Breaking News on #Facebook #WhatsApp deal: pic.twitter.com/hatDz4lFdN
— Justin Clark (@JustClarkPR) February 19, 2014
Pretty fantastic FAIL just brightened up my screen and my heart. #bbcnews #Facebook #WhatsApp pic.twitter.com/laez3QcnZ1
— Sam Cox (@SamwellCox) February 20, 2014