Stel je voor dat Coca-Cola en Pepsi een relatie met elkaar zouden hebben. Het is onwaarschijnlijk, maar technisch zou het best mogelijk zijn. Facebook wil merken die een pagina hebben, de kans bieden elkaar te promoten. De netwerksite heeft goed naar Twitter gekeken, waar het voorbije jaar al heel wat is afgeflirt.
Wat betekent de vernieuwing juist voor bedrijven en merken? Concreet zullen ze de pagina van een ander bedrijf kunnen taggen, zodat een groter publiek ze ziet. Voor ons als gebruiker betekent het eerder dat we nog meer dingen te zien zullen krijgen waar we eigenlijk niet voor gekozen hebben.
Het zal echter wel allemaal onder controle blijven, belooft Facebook. Zo zullen twee merken elkaar pas kunnen taggen wanneer er sprake is van een natuurlijke overlap. Een sportmagazine zou uiteraard probleemloos de fanpagina van Club Brugge of Anderlecht kunnen taggen. Op die manier zou het ook niet al te storend mogen zijn, want wie geïnteresseerd is in deze onderwerpen zal meer geneigd zijn om ook deze berichten te lezen.
Romantiek
Het voelt aan als een stukje Twitter op Facebook. Op Twitter zijn romantische flirts tussen merken al langer mogelijk. Met Valentijn bereikten ze twee weken geleden een hoogtepunt.
Zo had Swiffer bijvoorbeeld een romantisch moment met hondenbrokken.
En Intel deed een nummertje met Toshiba.Dogs aren’t the only ones that will roll over for you, @IAMS. You’ve got me going in circles. #xoxoSweepTrap pic.twitter.com/ZKnd9dULNv
— Swiffer (@Swiffer) February 14, 2014
ToshibaUSA: Our heart grows bigger when you're around. Happy #valentinesday! @ToshibaUSA https://t.co/tqSc9QDEFJ
— Intel (@intel) February 14, 2014