Het grote succes van Lidl’s collectie van sportschoenen, sokken en t-shirts heeft blijkbaar een andere grote supermarktketen geïnspireerd. Want nu lanceert ook Aldi een eigen kledinglijn. En niet zo maar eentje, want net op tijd voor de zomer onthullen ze een festivalcollectie genaamd Festivaldi.
Je hoeft je niet te schamen om te shoppen in de supermarkt, het is namelijk zelfs trendy. Of toch bijna. Dat is althans de strategie die Zeeman en Lidl een paar jaar geleden probeerden toe te passen door hun “fans” een kledingcollectie aan te bieden. Een strategie die zijn vruchten afwierp, want de stukken verkochten als warme broodjes in het geval van Lidl. Een succes dat zijn belangrijkste concurrent, de Duitse supermarktketen Aldi, heeft geïnspireerd.
Festivaldi
Aldi lanceert namelijk de Festivaldi-collectie, als een soort eerbetoon aan de identiteit van het merk. Van hoedjes en hoodies tot tracksuits en t-shirts, de volledige kledinglijn is gebaseerd op de herkenbare blauwe en witte strepen van het ALDI-logo. “Het is een ludieke knipoog naar de cultus die rond het Aldi-logo hangt in België en daarbuiten”, legt marketing- en communicatiedirecteur Isabel Henderick uit.
Maar je kan de festivalitems niet zomaar in de winkel kopen, maar echte fans kunnen de outfits vanaf 6 juni proberen te winnen. Daarbij kan je ook nog eens toegangstickets voor verschillende Belgische festivals bemachtigen, waaronder Lokerse Feesten, Les Ardentes en Dour.
De nieuwe kledinglijn is de opvolger van de ‘FestivALDIshirts’ die de retailer lanceerde in 2019. Daarbij kon je t-shirts met de logo’s van huismerken als Buval, River, Golden Power en Olé kopen.
(vertaald door vg)