In het kort
- GoFundMe zag een verviervoudiging van campagnes gericht op essentiële uitgaven zoals huisvestingskosten.
- Deze stijging weerspiegelt de voortdurende worsteling van veel Amerikanen met inflatie en stijgende kosten van levensonderhoud.
- Het crowdfundingmodel benadrukt het inherente menselijke verlangen om elkaar te helpen, over culturele en taalkundige grenzen heen.
GoFundMe heeft onlangs zijn jaarlijkse schenkingsrapport gepubliceerd, waarin een opvallende trend wordt onthuld: een dramatische toename van campagnes gericht op essentiële uitgaven zoals huisvestingskosten. Deze stijging weerspiegelt de voortdurende strijd van veel Amerikanen met inflatie en stijgende kosten van levensonderhoud.
Het platform rapporteerde een verviervoudiging van dit soort campagnes ten opzichte van vorig jaar. CEO Tim Cardogan benadrukte deze trend door te benadrukken dat het crowdfundingmodel het inherente menselijke verlangen laat zien om elkaar te helpen, waarbij culturele en taalkundige grenzen worden overschreden.
Voorbeelden uit de echte wereld
Een gezin uit Los Angeles is een voorbeeld van deze trend. De familie Martinez stond onverwacht voor een uitzetting na 37 jaar in hun appartement te hebben gewoond. Ze vertelden KTTV-TV dat hun huisbaas ervoor koos om hen eruit te zetten zodat zijn zoon erin kon trekken, waardoor de familie op zoek moest naar betaalbare huisvesting in een concurrerende markt. Hun GoFundMe-campagne overtrof het oorspronkelijke doel met meer dan het dubbele en haalde meer dan 75.000 dollar op van gulle gevers.