Aldi brengt populaire emoji’s terug om te sparen

Aldi brengt komend weekend zijn populaire spaaractie terug. Het is ondertussen al de zesde keer dat je in de supermarkten kan sparen voor emoji’s. De voorbije jaren zorgde de actie voor een enorme rage.

Supermarkten pakken al jaar uit met spaaracties om klanten in bepaalde periodes van het jaar meer te doen uitgeven. Zo had Albert Heijn enkele jaren de Moestuinmaatjes. De populairste actieperiode bij Aldi is ongetwijfeld die met de emoji’s.

Met het nieuwe schooljaar in zicht keer deze spaaractie al voor de zesde keer terug. Tussen zaterdag 23 augustus en zaterdag 4 oktober kan je in de supermarkten van Aldi opnieuw sparen voor emoji’s. Bij iedere aankoopschijf van 15 euro krijg je één emoji mee. Daarnaast kan je ook een verzamelmap kopen voor de poppetjes.

Thuis

Het thema van dit jaar is ‘Thuis’. Dat wil zeggen dat de emoji’s vaak verwijzen naar bepaalde ruimtes in huis of activiteiten die je thuis doet. Zo zien we onder andere een televisie, een schilderij, huisdieren, een gieter en nog veel meer. “Dit jaar brengen de emoji onze klanten volledig in een huiselijke, gezellige sfeer”, klinkt het bij Nancy Van Hulle, Marketing Manager Tactical Campaigns & loyalty bij Aldi.

Nieuw is dat er ook enkele speciale poppetjes zijn. Zo zijn er zes emoji’s die je op een potlood kan stoken. Eén van die emoji’s is de iconische blauwe tas van Aldi. Daarnaast is er ook een glow-in-the-dark, een glitteremoji en een doorschijnende. Het is niet bekend of deze speciale emoji’s zeldzamer zijn.

Hype

De voorbije jaren zorgden de emoji’s vaak voor een enorme rage. Zo worden er ruilacties georganiseerd en verkopen sommigen zelfs de poppetjes die ze dubbel hebben.

“Het is de zesde keer dat we een emoji-spaaractie lanceren, en dit is jaar na jaar een schot in de roos bij onze klanten”, zegt Van Hulle.

Meer
Lees meer...