Meer en meer winkels en merken zijn actief bezig met ‘body positivity’. ASOS kon als één van de grootste online retailers niet achterblijven. Daarom heeft de webshop een belangrijke verandering doorgevoerd: kleren worden nu getoond door modellen met verschillende maten. Hoera!
De modewereld doet er tegenwoordig alles aan om zo inclusief mogelijk te zijn. Zo lanceerde River Island onlangs een reclamecampagne met kinderen met een beperking. En ook op sociale media is er veel om te doen om body positivity.
Online shop ASOS draagt nu ook haar steentje bij. Kleren worden niet meer door één skinny model getoond, maar door meerdere modellen met verschillende modellen.
omg i love @asos even more!!! finally showing the same item on girls with different body types ??? pic.twitter.com/fU6pcbb6wt
— eleanor (@ejhc13) 16 maart 2018
Online shoppen gemakkelijker
“We testen voortdurend nieuwe technologieën die de ervaring van onze klanten nog beter kan maken”, zegt de woordvoerder van het bedrijf aan de Engelstalige krant The Independent. “In dit geval experimenteren we om onze producten weer te geven op modellen met verschillende maten. Op die manier krijgen klanten een beter beeld van hoe iets hen zou passen.”
Op sociale media zijn vrouwen alleszins razend enthousiast!
Just when you though ASOS couldn’t get any better they start using multiple models with different body types to show how an item will look on different people. Absolute frontrunners bravo???? pic.twitter.com/H3QBYE8XtU
— Sarah Cant (@sarah_cant) 21 maart 2018
I’m sooo happy bc they’re showing the clothes on a size 6/8, a size 10/12 and then asize 14/16 model (aka me) AMAZING IDEA @ASOS ???
— SONNY ♡ (@iamsonnyturner) 21 maart 2018