Er zijn weinig albums waar zo fel naar uitgekeken wordt dan het komende album van de Britse zangeres Adele. Haar vorige album, ’25’ dat verscheen in 2015, brak talrijke records en leverde Adele twee Grammy’s op. Het komt dan ook niet als een verrassing dat de wereld vol spanning wacht op het volgende album van Adele en dat lijkt er nu snel aan te komen.
Alles lijkt erop dat Adele de promocampagne voor haar vierde studioalbum heeft afgetrapt. Dat doet de Britse zangeres met mysterieuze billboards in verschillende wereldsteden.
’30’
Enkele dagen geleden verschenen in Dubai de eerste mysterieuze billboards, die later ook opdoken in steden als Berlijn, Parijs en New York. Op de billboards, die later ook projecties werden op bekende monumenten, was niet veel te lezen. Er stond namelijk enkel ’30’, maar dat is genoeg voor fans van Adele om te weten waar dit over gaat.
De trouwe fans van Adele vermoeden namelijk dat het hier gaat om de eerste promo voor het vierde studioalbum van de Britse zangeres. De vorige drie albums van Adele kregen namelijk de titels ’19’, ’21’ en ’25’, wat telkens een verwijzing was naar de leeftijd van de zangeres toen ze het album schreef. ’30’ zou zo dus een logische titel zijn voor het vierde album van Adele, die ondertussen 33 jaar oud is, maar eerder al liet weten dat ze al enkele jaren werkt aan haar volgende album.
Daarnaast nam Adele in 2018 in een lange post op Instagram afscheid van haar jaar als 30-jarige. Dat deed ze in 2014 ook van haar jaar als 25-jarige. Daardoor vermoedden fans al langer dat het volgende album van Adele de naam ’30’ zou krijgen.
Sony
Fans van Adele bleven niet bij de pakken zitten en gingen op onderzoek uit. Daarbij ontdekten ze dat de billboards en projecties eigendom waren van Sony. En laat Adele nu net onder het management van Sony Music vallen. Het lijkt allemaal net iets te toevallig om helemaal toeval te zijn.
De billboards zijn voorlopig nog niet gespot in België. Maar de kans bestaat dat ze ook hier zullen opduiken.
The “30” projections around the world is owned by Adele’s label Sony Music as a strategy announcement of her new album. #Adele30 pic.twitter.com/2RJJfFN3qL
— Adele Daily (@adeledailynet) October 2, 2021
Wandsworth borough, London #Adele30 pic.twitter.com/h47LOjdZqP
— Adele Daily (@adeledailynet) October 2, 2021
Brooklyn Bridge, NY. #Adele30 pic.twitter.com/jYAQOMPzOg
— Adele Daily (@adeledailynet) October 2, 2021
Paris, tonight #Adele30 #Louvre @MuseeLouvre pic.twitter.com/TFYkF3TgIz
— Léa ?? (@HelloJoy29) October 1, 2021