In de eerste week na uitkomen, is de mobiele game Crash Bandicoot: On the Run 23 miljoen keer gedownload. Dat maakte de analist van de smartphone appmarkt Sensor Tower bekend.
Met 23 miljoen downloads in de eerste week doet Crash Bandicoot: On the Run het dubbel zo goed als Candy Crush Saga dat uitkwam in 2016. Het spel werd in de Verenigde Staten alleen al zeven miljoen keer gedownload. Daarmee doet het spel het beter dan eender welke mobiele game uitgegeven sinds de start van het kwartaal.
Beste kwartaalcijfers sinds 2019
De data van Sensor Tower toont aan dat, terwijl het spel gratis is, er al 700.000 dollar (581.000 euro) is uitgegeven aan het spel. Alleen Candy Crush bracht meer op voor maker King, met 1,4 miljoen dollar (1,16 miljoen euro) aan inkomsten in de eerste week. De game legde ook geen windeieren voor Activision Blizzard. De uitgever van de originele Crash Bandicoot kende de beste kwartaalcijfers sinds het uitbrengen van Call of Duty: Mobile in het vierde kwartaal van 2019. In totaal werden 115 miljoen downloads geteld voor Activision Blizzard in het eerste kwartaal van 2021.
Neo Cortex verslaan
Het spel speelt deels als Crash Bandicoot op console, maar doet ook denken aan de speelstijl van Subway Surfer. Je speelt als Crash en Coco die verschillende locaties doorlopen en ingrediënten moeten verzamelen om wapens te maken. Het uiteindelijke doel is om Dr. Neo Cortex en zijn kornuiten te verslaan. Het spel speelt zich af na de andere games van Crash Bandicoot en dus kan je ieder personage van het spel tegen het lijf lopen.