
We weten intussen dat dé jurk zwart en blauw is. Het was een gigantische hype vorige week, het merendeel van de wereld zag de echte kleuren echt niet, maar wel goud-wit. Daar heeft het Zuid-Afrikaanse Leger des Heils nu geweldig op ingespeeld met een campagne over huiselijk geweld.
“Waarom hebben we het zo moeilijk om zwart en blauw te zien?”, vraagt het Zuid-Afrikaanse Leger des Heils zich af in een tweet die deze voormiddag de wereld werd ingestuurd. Dit keer gaat het niet over de jurk (ik behoor trouwens nog steeds tot #TeamGoudWit), maar over het model dat bont en blauw is geslagen.
Met de nieuwe campagne wil het Leger des Heils dan ook huiselijk geweld opnieuw onder de aandacht krijgen. De waarschuwingssignalen worden namelijk nog al te vaak genegeerd, en dagelijks worden vrouwen nog bij elkaar geslagen in hun eigen huis.
Why is it so hard to see black and blue? One in 6 women are victims of abuse. #StopAbuseAgainstWomen pic.twitter.com/FgDdKdsMMb
— TheSalvationArmySA (@SalvationArmySA) March 6, 2015
Het originele bericht werd intussen al meer dan duizend keer geretweet, en de campagne wordt door iedereen bejubeld.
Brilliant from the Salvation Army. Using #thedress to drive awareness of domestic violence #blackandblue pic.twitter.com/1znPuZBkAZ
— Reema (@reema80) March 6, 2015
Nice work from @SalvationArmySA, the only good appropriation of #TheDress IMO. pic.twitter.com/mpJBncARWp
— Ned Hodge (@nedtweets) March 6, 2015
Smart Marketing: Salvation Army uses #ThatDress to raise awareness of domestic violence http://t.co/IOX3Ybhc9L pic.twitter.com/aeoh1E3bBd
— Glenn Mahony (@skysocialrocket) March 6, 2015