Kendrick Lamar benoemd tot ambassadeur Chanel

Rapper Kendrick Lamar is door Chanel aangesteld als de nieuwste merkambassadeur. Het modehuis bevestigde de samenwerking maandag via een verklaring op Business of Fashion. De lancering van deze samenwerking komt tegelijk met de onthulling van Chanels nieuwste brillencampagne.

Kendrick Lamar heeft zijn bewondering uitgesproken voor de tijdloze en duurzame erfenis van Chanel. “Ik bezocht de ateliers van Chanel en zag het proces van ontwerp tot uitvoering. Het zien van de mensen die hard werken en hun visies tot leven brengen, inspireerde mij”, vertelde Lamar. Het feit dat Chanel geen herenkleding produceert, maakte de keuze voor een brillencampagne een logische stap voor Lamar.

Muzikale carrière

Deze aankondiging komt ook op een moment waarop Kendrick Lamar zich op het hoogtepunt van zijn muzikale carrière bevindt. Lamar won afgelopen februari vijf Grammy’s, waaronder de prijzen voor Record of the Year en Song of the Year met Not Like Us. Hij schreef daarnaast geschiedenis als de eerste solo-rapper die de halftime show van de Super Bowl verzorgde.

Rond beide mijlpalen ontstond echter veel controverse. Rapper Drake diende namelijk een klacht in tegen Universal Music Group. Hij beschuldigt het label van het actief promoten van Not Like Us. En daarnaast ook het toestaan dat de disstrack tegen hem werd uitgevoerd tijdens de Super Bowl halftime show.

Volgens Drake was dit onderdeel van een bewuste strategie om zijn reputatie te schaden. Hij stelt dat Universal niet handelde uit overtuiging dat de beschuldigingen tegen hem correct waren, maar omdat het bedrijf zou profiteren van de schade die aan zijn naam werd toegebracht. Daarnaast beschuldigde hij de halftime show van een gerichte aanval op zijn karakter, met als doel hem onterecht af te schilderen als pedofiel.

Meer
Lees meer...