Spaans modehuis Loewe verkoopt “onscherpe” kledij

Het Spaanse luxemerk Loewe verkoopt nu de opvallende kleding die afgelopen herfst op de catwalk van Paris Fashion Week te zien was onder de capsulecollectie Pixel Perfect. De collectie bestaat uit kledingstukken zoals een babyblauwe hoodie, een spijkerrok, een T-shirt en evenals accessoires zoals een handtas.

Als je een paar duizend euro over hebt en graag mensen in de war brengt met je kleding, dan heeft modemerk Loewe iets voor jou. De kledij van de nieuwe collectie lijkt alsof het uit pixels bestaat, maar dat is het niet.

Loewe is niet het eerste modemerk dat technologie en webgerelateerde producten in zijn lijn verwerkt. Zo werkte Gucci samen met Roblox en verkocht het merk digitale items, zoals kledij en handtassen, die je enkel in het spel kon gebruiken. Ook high-end-modemerk Balenciaga ging twee jaar geleden in zee met Fortnite om ‘skins’ te ontwerpen. Die kledingstukken konden dan weer wel fysiek in de winkel gekocht worden.

Lage resolutie

Om de pixelachtige look te creëren, maakte Loewe voor sommige items in de nieuwe collectie gebruik van stoffen die bedrukt zijn met texturen met een lage resolutie. Andere kledingstukken, zoals de hoodie, hebben afgezette randen met een gekarteld uiterlijk.

Bron: Loewe

Prijskaartje

Mode gaat niet altijd samen met comfort, en soms, als je een statement wilt maken, moet je iets anders dragen dan je favoriete joggingbroek. Daarnaast is high-end-mode ook zelden betaalbaar, en zoals verwacht zal je een klein fortuin moeten betalen om met de collectie van Loewe een statement te kunnen maken.

Een trui kost al snel 1.900 euro en voor een pixelhandtas betaal je bij Loewe 2.700 euro. Heb je maar een klein budget, maar wil je toch experimenteren met de pixelcollectie? Dan koop je best de T-shirt met het logo van Loewe op, want die blijkt met zijn prijskaartje van 450 euro het goedkoopste item te zijn.

Meer
Lees meer...