M&M’s-karakters krijgen nieuwe, inclusieve look

De door iedereen gekende, pratende M&M’s-mannetjes krijgen binnenkort een make-over. De regenboogkleurige mascottes van het snoepjesmerk zullen een meer ‘opgefriste’ look krijgen, die beter de ‘huidige samenleving’ zal weerspiegelen.

Mars, Incorporated, het bedrijf achter de kleurrijke, met snoep bedekte chocolaatjes, kondigde op donderdag 20 januari 2022 aan dat ze zijn M&M’s-mascottes, de reeks van regenboogkleurige pratende chocoladebolletjes, een nieuw design zullen geven. Want hoewel de chocoladesnoepjes al de juiste kleuren bevatten, zouden de karakters nog niet genoeg weerspiegelen waar die kleuren juist voor staan: inclusiviteit. Hiermee geeft het merk zijn fans nog een reden om van deze lekkere traktaties te houden.

Modern en inclusief

De personages hebben hun uiterlijk aangepast voor “een frisse, moderne kijk” op hun stijl en “meer genuanceerde persoonlijkheden om het belang van zelfexpressie en de kracht van de gemeenschap door middel van verhalen te onderstrepen”, zei Mars in een verklaring, eraan toevoegend dat de “meer dynamische, progressieve wereld” van vandaag zou worden weerspiegeld in de veranderingen.

Bij die opfrissing zullen de M&M’s – die voor het eerst werden uitgebracht in 1941 – ook een “vernieuwde tone of voice hebben die meer inclusief, verwelkomend en verenigend is, terwijl ze geworteld blijven in hun kenmerkende humor”, klonk het nog in die verklaring.

Ze lieten een glimp zien van hun nieuwe initiatief in een Instagramvideo. “We zijn op een missie om een wereld te creëren waar iedereen zich thuis voelt met behulp van de kracht van plezier! Ga naar de link in bio voor meer informatie!”, luidde het onderschrift.

De personages

De zes ‘opgefriste’ personages zullen vooral nieuwe schoenen dragen. De groene M&M heeft haar laarzen met hoge hakken nu dus ingeruild voor sneakers, terwijl het bruine snoepje lagere hakken draagt. De schoenen van de rode en gele mannetjes hebben nu veters, terwijl de oranje bol juist ongebonden veters heeft.

De vorm van de M&M’s is nu ook duidelijker, met armen en benen die nu geen bruine tint hebben, maar een lichtere, neutralere tint. “We hebben diep gekeken naar onze personages, zowel vanbinnen als vanbuiten, en hebben hun uiterlijk, persoonlijkheden en achtergrondverhalen geëvolueerd om meer representatief te zijn voor de hedendaagse samenleving”, zei een merkvertegenwoordiger. “Als de wereld verandert, veranderen wij ook.”

Geen voorvoegsels meer en nieuwe poses

“Studies tonen aan dat ons verlangen om ergens bij te horen even sterk is als ons verlangen om geliefd te zijn, en dat verlangen is gemeenschappelijk voor alle mensen, ongeacht cultuur, ras, etniciteit, geografie of locatie”, voegde het bedrijf nog toe in het persbericht. Daarom zullen de voorvoegsels van de personages, zoals bijvoorbeeld Mr. Red en Mrs. Green, nu worden weggelaten zodat “hun persoonlijkheid in plaats van hun geslacht” de belangrijkste focus zal worden.

De M&M’s hebben zelfs een aantal gloednieuwe poses om mee te pronken. Deze poses zijn “uitnodigender en gastvrijer, zodat iedereen het gevoel heeft deel uit te maken van de crew. Daarbij zullen de fans meer personages samen in groepsfoto’s en met elkaar zien, zodat iedereen zich uitgenodigd voelt.” Deze nieuwe looks zullen binnenkort ook worden geïntegreerd in de branding en marketing van het bedrijf.

Reacties

Enkele kritische mensen maakten grapjes over die nieuwe look van de M&M’s-mannetjes op sociale media, waarbij velen het idee plaagden. Iemand schreef: “Het spijt me, maar voor mij moeten de M&M’s altijd onverklaarbaar geile kannibalen zijn.”

“Iemand kijkt naar een zak M&M’s en zegt ‘ik voel me buitengesloten'”, grapte iemand anders. “Wie heeft ooit naar M&M’s gekeken en gedacht: ‘zij representeren mij niet’? Het is SNOEP”, tweette nog iemand, terwijl een ander schreef: “M&M’s zijn niet alleen fictief, maar ook letterlijk een regenboog, en toch zijn ze blijkbaar niet divers genoeg.”

Bekijk de nieuwe look van de M&M’s in het filmpje hieronder:

Meer
Lees meer...